Communities
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Fellesskapende didaktikk i klasser med hørselshemmede elever
(Master thesis, 2024)Sammendrag Tittel Fellesskapende didaktikk i klasser med hørselshemmede elever. En kvalitativ innholdsanalyse av didaktiske praksiser og hvordan de kan anvendes. Problemstilling Hvilke didaktiske praksiser fremheves i ... -
Forslag til kunnskapsbasert fagprosedyre for akuttsykepleierens funksjon og ansvar for tidlig identifisering og behandling av anafylaksi i akuttmottak. Et kvalitetsarbeid.
(Master thesis, 2024)Sammendrag. Bakgrunn: Tidlig diagnose og tidlig behandling med adrenalin kan være livreddende ved anafylaksi. Erfaringen er at det er usikkerhet rundt diagnostisering av anafylaksi og dosering av adrenalin. Forsinket ... -
Utvikling av et undervisningsprogram om intrahospital transport av intensivpasienter – et kvalitetsforbedringsarbeid
(Master thesis, 2024)Sammendrag Bakgrunn: Intrahospital transport av intensivpasienter er forbundet med høy risiko for uønskede hendelser. Dersom en uønsket hendelse oppstår, må intensivsykepleieren ha nødvendig kompetanse for å håndtere dette. ... -
Patient characteristics and healthcare use for high-cost patients with musculoskeletal disorders in Norway: a cohort study
(BMC Health Services Research;, Peer reviewed; Journal article, 2024)Background: A high proportion of healthcare costs can be attributed to musculoskeletal disorders (MSDs). A small proportion of patients account for most of the costs, and there is increasing focus on addressing service ... -
“Avsluttende behandlings mange sider – fra intensivsykepleierens ståsted” En kvalitativ studie om intensivsykepleierens erfaring rundt avsluttende behandling
(Master thesis, 2024)SAMMENDRAG MASTEROPPGAVEN Tittel: “Avsluttende behandlings mange sider – fra intensivsykepleierens ståsted” Bakgrunn: Det er gjort forskning på hvordan intensivsykepleiere erfarer avsluttende behandling. Stor vekt har blitt ...