• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 180-199 av 244

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Nyheter i samfunnsfagundervisningen: Læreres begrunnelse og elevers opplevelse 

      Vestre, Henning (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      Formålet med studien var å utforske problemstillingen: Hvordan kan bruk av nyheter begrunnes og brukes i undervisningen i samfunnsfag på grunnskolens 7. trinn? Basert på denne problemstillingen ble de to følgende ...
    • Nynorsk som sidemål i eit lærarperspektiv: Ein kvalitativ studie av korleis tre norsklærarar oppfattar og arbeider med nynorsk som sidemål 

      Tørring, Elise (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      denne masteroppgåva har eg søkt svar på problemstillinga «Korleis oppfattar norsklærarar nynorsk som sidemål i eit språkdidaktisk perspektiv?». Til problemstillinga høyrer tre forskingsspørsmål som lyder: • Kva verkar ...
    • Nynorsk som sidemål på barnetrinnet - En kritisk diskursanalyse av nynorsk som sidemål i tre læreplaner i norsk 

      Øvergaard, Ida Marie Wold (Master thesis, 2021)
      I denne masteroppgaven ønsker jeg å se på hvordan nynorsk som sidemål gis plass i undervisningen på barnetrinnet, samt hvordan dette kan ha endret seg fra L97, og frem til LK20. Jeg har valgt å ta utgangspunkt i Norman ...
    • Nyutdanna lærarars oppleving av rettleiing som ei støtte mot profesjonell utvikling 

      Hjelle, Rebekka (Master thesis, 2020)
      Tema for denne studien er rettleiing av nyutdanna lærarar. Mange opplever det som utfordrande å vere ny i læraryrket. Rettleiing er eit av tiltaka som kan støtte opp om dei nye og bidra til at færre går ut av yrket. Eg har ...
    • Nyutdannede læreres erfaringer knyttet til skole-hjem samarbeid 

      Alsaker, Martine (Master thesis, 2020)
      Dette forskningsprosjektet er en masteroppgave i tilknytning til studieprogrammet Skolerettet utdanningsvitenskap ved OsloMet Storbyuniversitet, hvor mitt fagområde er profesjonspedagogikk. Oppgaven har som formål å produsere ...
    • På hvilke måter kan gruppearbeid brukes for å fremme læring i kroppsøving - Et litteraturstudie 

      Granlund, Magnus Høgåsen (Master thesis, 2021)
      Gruppearbeid er en vanlig del av dagens kroppsøvingsundervisning. Elevene deler seg inn i grupper eller par for å trene på idrettslige teknikker eller fysiske ferdigheter som er vanlig i kroppsøving. Men som Barker et al., ...
    • Personlig livssyn i konflikt med undervisning om evolusjonsteori? 

      Bruland, Ingvill (Master thesis, 2018)
      Undervisning om evolusjon er, om en leser i litteraturen og ser til land som USA, et emne som for mange kan oppleves kontroversielt å undervise om. Debatten handler ofte om det å inkludere religiøse perspektiver som ...
    • Perspektiver på andre verdenskrig i norske og svenske lærebøker: En komparativ studie av narrativene i fire læreverk i Norge og Sverige 

      Thybell, Theo (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven tar for seg historien om den andre verdenskrig i norske og svenske lærebøker. Den andre verdenskrig som historisk hendelse, er et viktig tema å undervise om i både norsk og svensk skole. Temaet ...
    • Politisk deltakelse i demokrati: En analyse av lærebøkene i samfunnskunnskap for ungdomstrinnet utgitt av Aschehoug, Cappelen Damm og Gyldendal for M87, L97 og LK06 

      Muggerud, Marius (Master thesis, 2016-05)
      Temaet i denne masteroppgaven er hvordan politisk deltakelse i demokratiet behandles i lærebøker i samfunnskunnskap for ungdomsskolen. Jeg analyserer lærebøkene til Aschehoug, Cappelen Damm og Gyldendal for læreplanene av ...
    • Problemløsning i norske og kinesiske lærebøker i matematikk for ungdomsskolen ----En sammenlignende studie av eksempler fra norske og kinesiske lærebøker i matematikk på ungdomsskolen 

      Yan, Qin (Master thesis, 2018)
      Denne studien er en sammenligning av hvordan eksempler i utvalgte norske og kinesiske lærebøker i matematikk for ungdomsskolen presenterer problemløsning og problemløsningsmetoder. Problemstillingen i denne masteroppgaven ...
    • “Reading the word & reading the world”: Promoting the Interdisciplinary Topics in LK20 through Literature 

      Kjølstad, Anniken (Master thesis, 2021)
      The new curriculum, LK20, has introduced three interdisciplinary topics that are to be integrated into all subjects: health and life skills, democracy and citizenship, and sustainable development. This thesis argues that ...
    • Relativ alderseffekt og mestringsforventninger i matematikk - En kvantitativ studie av sammenhengen mellom relativ alderseffekt og mestringsforventninger i matematikk hos elever på 9.trinn i Norge 

      Iversen, Anna (Master thesis, 2021)
      Forskning viser at det er sammenheng mellom alder og prestasjon i matematikk i et og samme skolekull. De som er født tidlig på året ser ut til å ha et fortrinn i forhold til de som er født sent på året. Samtidig viser ...
    • Religionsliteracy: En hermeneutisk begrepsundersøkelse 

      Borander, Eirik (Master thesis, 2021)
      Denne studien har gjennom en hermeneutisk begrepsundersøkelse analysert diskusjonen rundt religionsliteracy (engelsk: religious literacy) for på den måten løfte fram relevante refleksjoner rundt den akademiske faglegitimeringen ...
    • Rollespill i samfunnsfag. Et kvalitativt studie om elevers utvikling av kritisk tenkning ved bruk av Handelsspillet. 

      Hagen, Tarald Sundet (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven ønsker å besvare problemstillingen om hvordan evnen til kritisk tenkning kan utvikles ved å benytte rollespill som undervisningsmetode i samfunnsfag. Rollespillet som masteroppgaven tar utgangspunkt ...
    • Rollespill som metodisk verktøy i samfunnsfag - En studie om abstrakte og komplekse samfunnsfaglige begreper og sammenhenger i rollespill 

      Evensen, André (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven har undersøkt bruk av rollespill i samfunnsfag, med fokus på en tilnærming til det abstrakte og komplekse. Samfunnsfag er et fag som tar for seg begreper og strukturer både på lokalt og globalt nivå. ...
    • Rolleutprøving med VR-briller i religionsundervisningen 

      Younis, Shamim Akhtar (Master thesis, 2021)
      Målet med denne studien har vært å forske på bruken av VR-briller og 360-videoer i KRLE- faget og hvordan disse kan bidra til å ta andres perspektiv via innlevelse i rollen som en religiøs. Undervisningsdesignet er ...
    • Rørsleglede i kroppsøvingsfaget - Ein kvalitativ studie av elevar sine erfaringar med rørsleglede i kroppsøvingsfaget. 

      Harboe, Tone (Master thesis, 2018)
      Denne undersøkinga rettar seg mot føremålet om livslang rørsleglede i kroppsøvingsfaget. Det er elevar sine erfaringar med rørsleglede i kroppsøvingsfaget eg har vore interessert i å undersøke, og problemstillinga for ...
    • Samfunnsfag – et fag av mange fag 

      Melnes, Silje (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      I læreplanen for samfunnsfag fastslåes det at de fire hovedområdene i faget, ‘Utforskeren’, historie, geografi og samfunnskunnskap, skal ses i sammenheng og utfylle hverandre. Denne oppgaven har som hensikt å undersøke ...
    • Seksualitet, følelser og relasjoner i Rune Belsviks "Verdas søtaste turist" 

      Barndon, Hanna (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven undersøker: På hvilken måte fremstilles seksualitet, følelser og relasjoner i Rune Belsviks roman Verdas søtaste turist (2014) og hvem er bokens impliserte leser? Forfatteren skriver om sex på en ærlig ...
    • Selvreguleringsvansker og fysisk aktivitet - En kvalitativ studie om årsakssammenhenger mellom elevenes selvregulering og fysisk aktivitet i skolen 

      Tvete, Sara Delås (Master thesis, 2021)
      Masteroppgaven tar for seg problemstillingen rundt hvorvidt fysisk aktivitet kan ha en positiv innvirkning på barn med selvreguleringsvansker. Jeg ser også på hvilke andre goder fysisk aktivitet fører med seg gjennom ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit