• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på tittel 
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Barnehagekunnskap
  • Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på tittel
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Barnehagekunnskap
  • Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 141

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aksjonsforskning og barns medvirkning med postmoderne blikk : Foucault og Derrida i barnehagen 

      Lafton, Tove (Master thesis, 2008)
      Gjennom poststrukturelle perspektiver har jeg jobbet med aksjonsforskning sammen med en personalgruppe jeg er daglig leder for. Aksjonsforskningen er bygget opp rundt gruppas refleksjoner og kritiske gransking av egen ...
    • Aldri uten etikk - diffraktive prosesser om etikk i barnehagen 

      Huth, Yvonne (Master thesis, 2021)
      Initially I start by expressing my concerns regarding the potential effects of the implementation and expanding use of pedagogical quality programs in Norwegian Early Childhood Education Institutions. However, throughout ...
    • Arbeid med trygg atmosfære i barnegruppen - En kritisk realistisk observasjonsstudie av personalets arbeidsmåter på en 0-3 års avdeling 

      Ødegården Aanstad, Camilla Helén (Master thesis, 2015)
      Dette er en masteroppgave i barnehagepedagogikk. Oppgaven tar utgangspunkt i barnehagen som en arena med åpne vilkår der man ikke kan forutse hendelser, men derimot gjennom å vise kompleksiteter kan forstå menneskers ...
    • Arbeidsdeling i barnehagen – en kritisk realistisk case studie 

      Bergseth, Kristin (Master thesis, 2014)
      Prosjektets forskningsspørsmål er "hvordan arbeidsoppgaver fordeles på avdelingsnivå i barnehagen og hva som ligger til grunn for fordelingen". Forskningsspørsmålet knyttes til barnehagelærernes profesjonsidentitet samt ...
    • Att möta barn i ögonblicket - En kvalitativ studie med blick på hur strukturen i det stora, kan påverka pedagogens möjlighet att möta barn i det lilla 

      Blom, Frida (Master thesis, 2022)
      Det här är en masteroppgave inom mastern barnehagekunnskap vid OsloMet. Oppgaven är en kvalitativ undersökning, relaterat till hur barnehagens hierarkiska struktur kan påverka pedagogens möjlighet att möta barn i ögonblicket. ...
    • "Å vekke monster til live": Nomadisk-eksperimenterande-spekulative lesingar av #UFORSVARLIG 

      Førde, Elin (Master thesis, 2019)
      Denne postkvalitative studien er basert på lesingar av det norske Barnehageopprøret og kampanjen #uforsvarlig sine tekstar som frå 2018 har blitt publisert i Dagsavisen, og i opprøret si side på Facebook. Dramatiske ...
    • ”BaconOst!” Måltidets muligheter – en samtaleanalyse av fellesskap og deltakelse under måltidet i barnehagen 

      Slette, Tine Synnøve (Master thesis, 2017)
      Oppgaven er en analyse av hvordan temaer kan gi innsikt i fellesskap og deltakelse i måltidssamtaler. For å finne ut av dette har jeg gjort en samtaleanalyse av tema, initiativ og respons. Gjennom denne analysen har jeg ...
    • Barne- og ungdomsarbeideren- fortellinger fra et levd barnehageliv. En kvalitativ intervjustudie med praksiskandidater som har tatt fagbrev som barne- og ungdomsarbeidere 

      Bjærke, Line Ottesen (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan en gruppe barne- og ungdomsarbeidere beskriver sine kompetanser i møter med barnehagens hverdagsliv. Alle barne- og ungdomsarbeiderne som har deltatt i denne studien har tatt ...
    • Barnehagelærerens profesjonalisering gjennom økt kompetanse. En kvantitativ studie av de nyutdannede barnehagelærernes valg etter bachelorgraden 

      Bratten, Margit (Master thesis, 2020)
      Temaet for masteroppgaven er barnehagelæreres profesjonskvalifisering gjennom økt kompetanse. Følgende tre forskningsspørsmål er undersøkt gjennom en kvantitativ tilnærming: 1. Hva gjør de nyutdannede barnehagelærerne? 2. Hva ...
    • Barnehagelæreres tanker om sorg og omsorg - En kvalitativ undersøkelse 

      Vestneshagen, Line Marie (Master thesis, 2022)
      Dette er en masteroppgave i Barnehagekunnskap, på OsloMet. Oppgavens tema er sorg og omsorg i barnehagen. Problemstillingen i oppgaven er «Hvordan tenker barnehagelærere om sin rolle i møte med barn i sorg?» Oppgaven tar ...
    • Barnehagelærerprofesjonen i og med jakten på «kvalitet» - En Foucault-inspirert analyse 

      Lind, Anniken (Master thesis, 2015)
      In this thesis, I have focused on the early childhood education teacher profession in and with the pursuit of «quality». I have chosen this topic as I experience that the focus on quality has been vast in the recent ...
    • Barnehagerevolusjon! : Tidlig læring for sosial utjevning. Kritiske lesninger av samtidige barnehagepolitiske endringer 

      Solheim, Morten (Master thesis, 2010)
      Title Kindergarten Revolution! Early learning for Social Cohesion: Critical readings of contemporary changes in Early Childhood Education Politics Theme It`s great social changes in our time, especially related to ...
    • Barnerom : hvordan bruker noen av de yngste barna fysiske rom i barnehagen? 

      Eidsvåg, Vigdis (Master thesis, 2012)
      Dette er en master oppgave i barnehagepedagogikk fra Høgskolen i Oslo, Norge. Jeg har valgt å kalle den Barnerom, basert på temaet for oppgaven som er: Hvordan bruker de yngste barna det fysiske rom i barnehagen? Temaet ...
    • Barns danningsprosesser i barnehagen. En kvalitativ studie om arbeidet med barns danningsprosesser i barnehagen 

      Gulbrandsen, Anne-Mette (Master thesis, 2020)
      Mål: Temaet for denne masterstudien er barns danningsprosesser i barnehagen, og barnehagens rammevilkår. Oppgaven tar utgangspunkt i Wilhelm von Humboldts forståelse av danning som en vekselvirkende prosess mellom individet ...
    • Barns fotografier : samtaler om subjektiveringsprosesser i barnehagen og `hjemme` 

      Zakrzewska, Hanna (Master thesis, 2010)
      Dette er en masteroppgave i barnehagepedagogikk fra Høgskolen i Oslo med hovedfokus på barns subjektiveringsprosesser i barnehagen og `hjemme`. Barns konstruksjoner av subjektivitet i et hverdagsliv var inspirasjonskilden ...
    • Barns opplevelse av språktesting med bildeverktøyet Cross-linguistic Lexical Tasks på nettbrett 

      Malaeva, Aleksandra (Master thesis, 2022)
      Tema for masteroppgaven er barnehagebarns opplevelse av språktesting. Jeg utforsker temaet med det nettbrettbasert bildeverktøyet Cross-linguistic Lexical Tasks (CLT). I noen tilfeller er det nødvendig å vurdere små barns ...
    • Barns uenigheter med hverandre 

      Horne, Kristoffer (Master thesis, 2021)
      Dette prosjektet fokuserte på barns uenigheter og konflikter med hverandre i en norsk barnehage. Hvordan kommer barns perspektiver til uttrykk i situasjoner der er uenige med hverandre? Og hvilke vilkår ser ut til å ha ...
    • Betraktninger om omsorg gjennom cafédialoger og tekster 

      Myhrvold, Hanne Bekkelund; Lilleengen, Anita (Master thesis, 2010)
      After many years of experience from the field of preschool education and of being concerned with several issues related to children and families, we've come across many questions related to the term care. And, in particular, ...
    • Betydningen av utvidet oppmerksomhet på samarbeid i plantiden for å muliggjøre utvikling av profesjonelt skjønn hos barnehagelærere - En kvantitativ studie av samarbeid i plantiden 

      Blådammen, Wenche (Master thesis, 2022)
      I denne masteroppgaven har jeg sett på hvordan barnehagelærere benytter den tariffestede plantiden til samarbeid for å utvikle sitt profesjonelle skjønn. I forbindelse med innføring av styrket pedagognorm i 2018, økte ...
    • Bærekraftig utvikling i rammeplan for barnehagen. Kritiske lesninger med Jacques Derrida. 

      Sandvik, Maria Bendiksen (Master thesis, 2018)
      Tema for denne masteroppgaven i barnehagepedagogikk er rammeplan (2017) for barnehagens presentasjon av begrepet ’bærekraftig utvikling’. Det teoretiske utgangspunktet er hentet fra den franske filosofen Jacques Derridas ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit