• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing SPS - PhD in the Study of Professions by Issue Date 
  •   Home
  • Centre for the Study of Professions - SPS
  • SPS - PhD in the Study of Professions
  • Browsing SPS - PhD in the Study of Professions by Issue Date
  •   Home
  • Centre for the Study of Professions - SPS
  • SPS - PhD in the Study of Professions
  • Browsing SPS - PhD in the Study of Professions by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing SPS - PhD in the Study of Professions by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 31

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • The promise of trust - An inquiry into the legal design of coercive decision-making in Norway 

      Falch-Eriksen, Asgeir (HiOA Avhandling;2012: 5, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2012)
      The thesis investigates if the state coercively remove children from parents according to human rights, i.e. Convention on the Rights of the Child. Through an historical analysis, it becomes established that trustworthy ...
    • Which patient’s keeper? Partiality and justice in nursing care 

      Nordhaug, Marita (HiOA avhandling;4(2013), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2013)
      This thesis studies the conflicting normative claims of partiality and impartiality in nursing care. The principal focus and aim of the study is to establish an argument for permissible partiality in nursing care. ...
    • Professionalism among novice teachers. How they think, act, cope and perceive knowledge. 

      Caspersen, Joakim (HiOA Avhandling;, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)
      Lærere er svært viktige for barns oppdragelse og sosialisering inn i samfunnet. De underviser og bedømmer våre fremtidige samfunnsborgere, og lærernes kompetanse, evner og ferdigheter har en klar effekt på barns ...
    • Reshaping teacher professionalism. An analysis of how teachers construct and negotiate professionalism under increasing accountability 

      Mausethagen, Sølvi (Skriftserien avhandling;(5), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2013)
      This thesis explores how the teacher profession in Norway constructs and negotiates professionalism when teacher professionalism is reconstructed in national policy. I am particularly concerned with the increased policy ...
    • Professional Boundaries. The Case of Childcare Workers in Norway PhD 

      Løvgren, Mette (Skriftserien avhandling;(3), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2014)
      This thesis explores professionalism among Norwegian daycare workers by two questions: 1) Do the attitudes of daycare workers express boundaries of professionalism? 2) Are there divisions of work among daycare workers ...
    • Profesjonalitet under press? Ein studie av førskulelærarar si meistring av rolla i lys av kvalifiseringa til yrket og arbeidsdelinga med assistentane 

      Steinnes, Gerd Sylvi (Skriftserien avhandling;(2), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2014)
      Denne avhandlinga handlar om førskulelærarar si meistring av rolla i lys av kvalifiseringa til yrket og samarbeidet med assistentane. Førskulelærarane arbeider i eit felt som er statleg regulert, men der mange av ...
    • Meningsfulle sammenhenger. En studie av sammenhenger mellom læring på ulike arenaer og utvikling av ulike aspekter ved profesjonell kompetanse hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene 

      Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen (HiOA Avhandling;4, Peer reviewed; Doctoral thesis, 2014)
      I denne avhandlingen studerer jeg kompetanseutvikling hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene. Avhandlingen behandler to temaer samtidig. Det første temaet handler om læring og faktorer av betydning ...
    • Organisasjonens betydning for sosialarbeideres vurderinger 

      Oterholm, Inger (Skriftserien avhandling;(8), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)
      Hvilken betydning har det for ungdom med barnevernsbakgrunn om de får oppfølging fra barneverntjenesten eller sosialtjenesten som del av NAV etter fylte 18 år? Temaet for avhandlingen er sosialarbeideres vurderinger om ...
    • Journalistikkens autoritet. Yrkesideologi og autoritetsmarkering i norsk journalistikk 1954-2014 

      Lindholm, Magne (Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)
      Temaet i avhandlingen er norske journalisters autoritetsmarkeringer, slik de kommer til uttrykk i de fire store norske journalistprisene som er delt ut i perioden 1954–2014. Avhandlingen gir en samlet framstilling og ...
    • Å krysse fremfor å beskytte grenser. Om ergoterapeut-, fysioterapeut-, lege- og sykepleierstudenters deltakelse og læring i tverrprofesjonell praksis 

      Hagland, Hanne (Skriftserien avhandling;(7), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)
      Tema for avhandlingen er studenters møte med og deltakelse i tverrprofesjonell virksomhet i sine praksisstudier. Jeg utforsker hvordan ergoterapeut-, fysioterapeut-, lege- og sykepleierstudenter lærer ved å delta i ...
    • Gender in physiotherapy education. A study of gender performance among physiotherapy students and changes in the significance of gender 

      Dahl-Michelsen, Tone (Skriftserien avhandling;(4), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)
      I denne avhandlingen studerer jeg hvordan kjønn får betydning i fysioterapeututdanning. Mer konkret utforsker jeg hvordan fysioterapeutstudenter gjør kjønn og hvilke forandringer som finner sted når det gjelder betydningen ...
    • Lojalitet og profesjonell standard. En studie av mellomledere i politiet 

      Valland, Tatanya Ducran (Skriftserien avhandling;(5), Peer reviewed; Doctoral thesis, 2015)
      Lojalitet og profesjonell standard – En studie av mellomledere i politiet Hvordan oppfatter og håndterer mellomledere i politiet de ofte motstridende forventningene om lojalitet, og hvordan forholder disse forventningene ...
    • Rekruttering til og avgang fra læreryrket 1975-2010 

      With, Mari Lande (Skriftserien Avhandling;2016: 5, Doctoral thesis, 2016)
      Avhandlingen undersøker endringer i rekruttering til og avgang fra læreryrket i Norge mellom 1975og2010. Studien fokuserer på allmennlærere og lærere med praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) og universitetsutdanning ...
    • Taking Roles Seriously. On Professional Duty and Virtue 

      Eriksen, Andreas (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2016)
      This PhD project investigates how central moral concepts apply to the morality of professional roles. The moral language of duty and virtue is commonly invoked to legitimise or criticize the actions and attitudes of ...
    • Helsepersonells kompetansebehov i møte med etniske minoritetspasienter 

      Alpers, Lise-Merete (Skriftserien Avhandling;2, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2017)
      Temaet for denne avhandlingen er helsepersonells kulturelle kompetanse. Hovedhensikten er å undersøke hvilke kompetansebehov helsepersonell har ved pleie og behandling av pasienter med etnisk minoritetsbakgrunn. Bakgrunnen ...
    • Between standardisation and discretion. The priority setting of triage nurses 

      Johannessen, Lars E.F. (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2018)
      This dissertation explores the relationship between standardisation and discretion in professional work at street level, using the priority setting of triage nurses as its case. Triage nurses are employed at the frontline ...
    • What We Owe to Our Children. Relationships and Obligations in Public Care 

      Gundersen, Erik Christopher (OsloMet Avhandling;2018, nr 22, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2018)
      Public care is part of the child protection system. Public care institutions are childrearing institutions where foster parents or employees in residential institutions assume responsibility for the daily care and ...
    • Educational Decision-Making: The Significance of Class and Context 

      Strømme, Thea Bertnes (OsloMet Avhandling 2019;Nr 1, Doctoral thesis, 2019)
      This thesis investigates whether and how classed educational decisions occur in different contexts. Using international comparative survey and Norwegian register data, I examine the decision-making processes at different ...
    • Interrupted careers. A study of social divisions in long-term sickness absence and work attrition 

      Madsen, Aleksander Årnes (OsloMet Avhandling 2019;Nr. 20, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2019)
      This dissertation examines social divisions in long-term sickness absence and work attrition. It examines whether and how these career interruptions are associated with individuals’ positions in the division of labor and ...
    • Utdanning er utdanning? Underrepresenterte grupper i høyere utdanning og valg knytta til fagfelt 

      Askvik, Tanja (OsloMet Avhandling 2019;Nr. 19, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2019)
      I denne avhandlingen følger vi to grupper som historisk har vært underrepresentert i høyere utdanning i Norge; studenter med lav sosial bakgrunn og studenter med foreldre fra Asia, Afrika, Sør- og Mellom-Amerika, samt ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit