Blar i ODA Open Digital Archive på tittel
Viser treff 12223-12242 av 17137
-
Preliminary validity testing of the eHealth Literacy Questionnaire (eHLQ): A Confirmatory Factor Analysis (CFA) in Norwegian hospitalized patients
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Aims To perform the first psychometric analysis of the Norwegian version of the eHLQ using confirmative factor analysis (CFA) procedures in a population of patients admitted to hospital using a cross-sectional design. The ... -
Premedikasjon til barn. "En kvalitativ masteroppgave om anestesisykepleierens erfaring med bruk av midazolam eller catapresan som premedikasjon til barn"
(Master thesis, 2019)We have observed through practice that premedication for children is used to varying degrees, and which drug is chosen often depends on which anesthesiologist have evaluated the child preoperative. The aim of this study ... -
Premisser for god nok omsorg i Norge - En analyse av sakkyndigvurderinger i barnevernssaker hvor familiene har minoritetsbakgrunn
(Master thesis, 2017)Oppgaven studerer sakkyndigrapporter i barnevernssaker ut fra et retorisk og sosialkonstruktivistisk perspektiv. Det gjøres en argumentasjonsanalyse av vurderingsdelen i rapportene med utgangspunkt i Stephen Toulmins ... -
Preoperativ angst hos barn
(Master thesis, 2016)Tittel og problemstilling: Preoperativ angst hos barn. Er skåringsverktøyet modified Yale Preoperative Anxiety Scale- Short Form (mYPAS-SF) egnet til å vurdere barnets angst? Hvor stor andel av barna opplever preoperativ ... -
Preoperativ informasjon og helsekompetanse. Pasienter med kreft: hvordan kan sykepleiere tilrettelegge preoperativ informasjon, med tanke på helsekompetanse?
(Bachelor thesis, 2020)Bakgrunn: Bakgrunnen for oppgaven er egne erfaringer fra ulike praksisperioder, hvor pasienter ikke har forstått, eller har misforstått, informasjon fra sykepleiere. Preoperativ informasjon kan bidra til å gjøre forløpet ... -
Preoperativ informasjon til ungdom: Hvordan opplever ungdom innlagt på sykehus den preoperative informasjonen?
(Master thesis, 2019)Bakgrunn: Ungdommer som trenger akutt eller planlagt operasjon har behov for preoperativ informasjon. I 2013 ble det laget en fagprosedyre, psykososial preoperativ forberedelse for barn 0-18 år, som brukes ved kirurgiske ... -
Preoperative fasterutiner- Forslag til en kunnskapsbasert fagprosedyre, anestesisykepleierens funksjon og ansvar
(Master thesis, 2017)Preoperative fasterutiner for elektiv kirurgi og prosedyrer i forbindelse med anestesi eller sedasjon bidrar til en forsvarlig pasientbehandling. Sykehuset der jeg arbeider har behov for en oppdatering av en allerede ... -
Preoperative forberedelser til barn: Hvordan kan sykepleier gjennom preoperative forberedelser fremme mestring og redusere stress hos barn?
(Bachelor thesis, 2020)Bakgrunn Mange barn som blir innlagt på sykehus opplever å føle på stress og usikkerhet. Det er derfor viktig å sikre at barnet opplever mestring for at de skal få en god sykehusopplevelse, og for å unngå konsekvenser ... -
Preparation and characterization of an immunoaffinity column for the selective extraction of azaspiracids
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The presence of azaspiracids (AZAs) in shellfish may cause food poisoning in humans. AZAs can accumulate in shellfish filtering seawater that contains marine dinoflagellates such as Azadinium and Amphidoma spp. More than ... -
Preparation and characterization of an immunoaffinity column for the selective extraction of azaspiracids
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The presence of azaspiracids (AZAs) in shellfish may cause food poisoning in humans. AZAs can accumulate in shellfish filtering seawater that contains marine dinoflagellates such as Azadinium and Amphidoma spp. More than ... -
Preparedness for Interprofessional Learning: An Exploratory Study Among Health, Social Care, and Teacher Education Programs.
(Journal of Research in Interprofessional Practice and Education;Vol. 11.1, 2021, Peer reviewed; Journal article, 2021)Background: The purpose of this study was to assess learning outcomes and student satisfaction after participating in a large-scale interprofessional (IPL) blended learning course. Methods and findings: In this cross-sectional ... -
Preparing for risks and building resilience
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Journalists confront terror and war to report and document what is happening. Covering traumatic events is dangerous for the reporters on the scene and may leave them with distress responses. The aim of this study is to ... -
Preparing students for an evidence-based health service – a collaboration between the University Library and faculty
(Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL;Vol. 13 No. 1 (2022): Creating Knowledge X - Special issue, Peer reviewed; Journal article, 2022-10-17)The Faculty of Health Sciences, OsloMet (Oslo Metropolitan University), first launched the joint course ‘Introduction to Evidence-Based Practice in Health Care’ in the fall semester 2020, with University Librarians as ... -
Prescriptive norms and social comparisons
(Games;Volume 9, Issue 4, Special Issue Social Norms and Games, Journal article; Peer reviewed, 2018-12-05)This paper analyzes the equilibrium strength of prescriptive norms to contribute to public goods. We consider three methods of establishing what an acceptable contribution to the public good is. Under the first method, the ... -
Presence of Small-Conductance Calcium-Activated Potassium (SK) Channels in the Central and Peripheral Nervous Systems and Their Role in Health and Disease
(Journal of Integrative Neuroscience (JIN);, Peer reviewed; Journal article, 2023)Potassium (K+) channels establish and maintain the resting potential of most living cells. Their activity is predominantly regulated by the membrane voltage or the K+ gradient across the cell membrane. However, many cells ... -
Present but silent? The use of languages other than Norwegian in mainstream ECEC.
(Nordisk Barnehageforskning;, Peer reviewed; Journal article, 2023)In this paper we present a survey-based study on multilingual practices in 47 ECEC (early childhood education and care) centres, mainly in eastern Norway. Our main concern was to investigate the languages known by staff ... -
Presentasjon av grunnreglene «jeg vet ikke» og «jeg husker ikke»: Avhørers respons på barnets bruk av grunnregelresponser i tilrettelagte avhør av førskolebarn.
(MALKS;2022, Master thesis, 2022)Grunnregler er til for å formidle kommunikative forventninger til barnet. Det skal bidra til at barn blir mer informative og bidra til å redusere press ovenfor barna til å svare spørsmål (Earhart et al, 2014). De vanligste ... -
Presentasjon av grunnregler i tilrettelagte avhør av førskolebarn: Avhørers respons på barnas bruk av «jeg vet ikke» og «jeg husker ikke»
(MALKS;2022, Master thesis, 2022)Denne studien er inspirert av resultatene til Earhart et al. (2014) hvor de fant at avhørere ikke aksepterte «jeg vet ikke» responser fra barn i 30% av tilfellene og stilte ledende spørsmål i etterkant. I etterkant av ... -
Presentation of the ground rules "I Don't Know" and "I Don't Remember": Interviewers non-acceptance of preschoolers' ground rule responses in forensic interviews
(MALKS;2022, Master thesis, 2022)Ground rules in facilitated forensic interviews are utilized to help preschoolers become more informative and less vulnerable to leading questions. Non-acceptance of their “I don’t know” and “I don’t remember” ground rule ... -
Presenting a prototype for pull based load balancing of web servers
(Master thesis, 2007)The traffic and the number of users on the Internet are increasing, and service providers must respond to this demand if they are not to loose both customers and revenue. In order to provide a satisfactory level of QoS, ...