Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Naturfagundervisning"
Viser treff 1-4 av 4
-
Dybdelæring og videobruk - En casestudie om hvordan videoer kombinert med læringsaktiviteter kan fremme ungdomsskoleelevers dybdelæring i naturfag
(Master thesis, 2021)Videoer har for lengst inntatt hverdagen vår. Selv om videoer kanskje er mest beryktet som underholdningsmateriale, har videoer etter hvert fått en vesentlig rolle i opplæringssammenheng. Denne masteroppgaven dreier seg ... -
En kvalitativ studie for å få frem hvordan programmering kan tilrettelegge for læring i naturfag
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne studien er å få innblikk i hvordan programmering kan tilrettelegge for elevers læring av teknologi. Forskningsspørsmålene er: «Hvilke kunnskaper og ferdigheter tilknyttet kjerneelementet teknologi ... -
«Kva tenkjer du om det?» - Om to lærarar sin bruk av spørsmål og kommunikasjonsmønster i naturfagundervisning i niandeklasse
(Master thesis, 2021)Ein lærar stiller mange spørsmål i løpet av ei undervisningsøkt, og desse spørsmåla har betyding for den vidare klassesamtala. Hensikta med denne oppgåva er difor å undersøkje lærarar sin spørsmålsbruk i naturfagundervisning, ... -
Spørsmål og kritisk tenkning i naturfagundervisningen
(Master thesis, 2020)I 2017 kom utdanningsdirektoratet med en ny overordnet del av fagfornyelsen, til den nye lærerplanen som skal gjelde fra 2020. Her definerer de kritisk tenkning som en av de overordnede delene som skal inn i alle fag og ...