Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Computational thinking"
Viser treff 1-2 av 2
-
«Alt er mulig. Om du virkelig vil, så klarer du det»., Ungdomsskoleelevers motivasjon ved bruk av micro:bit i naturfagundervisning
(Master thesis, 2022)Programmering og naturfaglig kompetanse er viktig for fremtidens samfunn. Programmering har fått økt fokus i norsk skole etter LK20. I tillegg ansees algoritmisk tenkning, som blant annet kan utvikles ved programmering, ... -
Programmering med et matematisk læringspotensial - En studie om til hvilken grad lærere knytter arbeidet med programmering opp mot det matematikkfaglige læringsutbytte i undervisningen
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har det blitt sett på implementering av programmering i matematikkfaget. Utgangspunktet for oppgaven er problemstillingen: Til hvilken grad knytter lærere det matematikkfaglige læringsutbyttet til arbeidet ...