Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på tittel
Viser treff 1727-1746 av 2367
-
Professional Feedback Loop: How Can Practising Teachers’ Reflection Inform English Language Teacher Education?
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Denne artikkelen presenterer en studie av den type læring praktiserende engelsklærere i norsk grunnskole selv rapporterer etter et års videreutdanningsstudium i engelsk. Et pedagogisk utviklingsprosjekt på egen skole inngikk ... -
Proficiency Forms and Vocational Pedagogical Principles
(Journal of the International Society for Teacher Education;18(2), Journal article; Peer reviewed, 2014)This article is based on research on experiential learning and vocational teachers. The author describes his analysis of curricula for the vocational teacher education and explains the education´s purpose, content, and ... -
Profiling of English language teachers as trainees in an online course and ensuing implications
(Computers & Education;Volume 126, November 2018, Journal article; Peer reviewed, 2018-07-02)The main objective of this paper is to demonstrate the importance of profiling English Language Teachers' preferences and experiences of Information and Communication Technologies (ICT) in order to inform the design of an ... -
Profitt eller danning? En studie om spenningsforholdet mellom fagutdanning og internopplæring varehandelsbransjen
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)Profitt eller danning? En studie om spenningsforholdet mellom fagutdanning og internopplæring varehandelsbransjen: Denne studien omhandler internopplæringen i varehandelen og fagopplæringen på service og samferdsel. ... -
Programfagslærer på praksiplass
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven handler om planleggingen, gjennomføringen og vurderingen av arbeidet med å legge noen av temaene i felles programfag på vg2 barne- og ungdomsarbeiderfag (BU), ut i de praksisbedriftene hvor elevene har ... -
Programmering i naturfag: den algoritmiske tenkeren og utfordringer på veien
(Master thesis, 2022)Temaet for denne masteroppgaven er programmering i naturfag. Programmering ble implementert i læreplanen høsten 2020, og er dermed nytt for mange lærere og elever. På bakgrunn av et økende behov for teknologiske ferdigheter ... -
Programmering i norske lærebøker i matematikk
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om programmering i matematikkfaget. I arbeidet med Fagfornyelsen ble det fastsatt nye læreplaner i norsk skole, og det ble vedtatt at programmering skulle bli en integrert del av matematikkfaget. ... -
Programmering med et matematisk læringspotensial - En studie om til hvilken grad lærere knytter arbeidet med programmering opp mot det matematikkfaglige læringsutbytte i undervisningen
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har det blitt sett på implementering av programmering i matematikkfaget. Utgangspunktet for oppgaven er problemstillingen: Til hvilken grad knytter lærere det matematikkfaglige læringsutbyttet til arbeidet ... -
Programmering som tilpasset opplæring for fremtidens problemløsere: En studie av elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2022)Studien handler om elever med stort læringspotensial, bruken av programmering og tilpasset opplæring i matematikkopplæringen. Opplevelsen til 6 elever ble hørt i bruken av programmering. Problemstillingen er: Hvordan ... -
Programmering som tilpasset opplæring for fremtidens problemløsere: En studie av elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2022)Studien handler om tilpasset matematikkundervisning for elever med stort læringspotensial med bruk av programmeringsverktøy. Målet er å få frem 6 elevers opplevelser i bruken av programmering i matematikkundervisningen og ... -
Programs on Inclusion for immigrants designed and implemented by NGO's in Italy. A successful educational path for immigrant students? Case Study of S. Home, a Sardinian NGO
(Master thesis, 2021)As the refugee crises started in 2015, southern European countries had to deal with an increased number of immigrants arriving to their costs. Due to the still valid Treaty of Dublin, countries of arrival of immigration ... -
Progresjonsbegrepets potensial(er) - Kartograferinger av progresjon gjennom postkvalitative rhizomatiske analyser
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven undersøker progresjonsbegrepets potensialer gjennom postkvalitative rhizomatiske analyser. Begrepet progresjon har i løpet av de siste årene gjort seg gjeldene innen barnehagepolitikk og er viet et ... -
Progression of motivation for mathematics education, from primary to secondary school
(Master thesis, 2022)Through focus group interviews this thesis seeks to explore motivation for mathematics education for 7th grade students (final year of Norwegian primary schooling) and 10th grade students (final year of Norwegian secondary ... -
Progression of motivation for mathematics education, from primary to secondary school
(Master thesis, 2022)Through focus group interviews this thesis seeks to explore motivation for mathematics education for 7th grade students (final year of Norwegian primary schooling) and 10th grade students (final year of Norwegian secondary ... -
Project based learning as a teaching method at the Uganda hotel and tourism training institute
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)The study was carried out at Uganda Hotel and Tourism Training Institute (UHTTI) and it focused on using Project Based Learning (PBL) as a teaching method. The purpose of the study was to improve my practice as a vocational ... -
Prosessen mot et(det) hybrid(e) barnehagebygg(et) Kritiske lesninger av beslutningsmyndigheters regelverk i planleggingsprosessen av basebarnehagebygget
(Master thesis, 2018)I masteroppgaven har jeg kritisk undersøkt planleggingsprosessen av basebarnehagebygg i Oslo Kommune. Jeg har valgt temaet fordi jeg opplever en økning i utbygging av basebarnehager. Dette skjer til tross for kritiske ... -
Prosjekt til fordypning - en verden av utviklingsmuligheter: Et forskningsarbeid for å videreutvikle faget Prosjekt til fordypning
(MAYP;2016, Master thesis, 2016)Bakgrunnen for dette prosjektet var at Kunnskapsløftet og innføringen av faget Prosjekt til fordypning var ti år tilbake i tid, og det var behov for evaluering av faget. Hensikten med undersøkelsen var å se nærmere på ... -
Prosjekt til fordypning: hvordan kan elever medvirke i tilrettelegging av prosjekt til fordypning slik at det blir relevant i forhold til elevenes yrkesvalg
(Master thesis, 2010)Dette er et aksjonsforskningsprosjekt gjennomført på Vg1 Design og håndverk (heretter forkortes til DH) i den videregående skole i Rogaland fylkeskommune. Aksjonsgruppen var lærere på Vg1 DH/teamet, elever på Vg1 DH og ... -
Prosjektorganisert utviklingsarbeid
(Chapter; Peer reviewed, 2013)Hvordan kan erfaringer fra prosjektorganisering bidra til bedre systematikk, bedre resultat, ny kunnskap og forbedret læring i utviklingsarbeid? Dette er temaet for denne artikkelen. -
Prospective primary teachers’ efficacy to teach mathematics: measuring efficacy beliefs and identifying the factors that influence them
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Prospective teachers’ mathematics efficacy beliefs affect school placement experiences and influence later teacher behaviour and subsequent student outcomes. These efficacy beliefs are open to change during initial teacher ...