Blar i Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) på emneord "Communication"
Viser treff 1-8 av 8
-
Children’s Improvised Vocalisations : learning, communication and technology of the self
(Contemporary Issues in Early Childhood;9, (4), Journal article; Peer reviewed, 2008)The intention of this article is to explore, challenge and expand our understandings of children’s improvised vocalisations, a fundamentally human form of expression. Based on selected examples from observation and ... -
Education as language and communication (L & C). A blindness in didactics and curriculum theory.
(Chapter; Peer reviewed, 2021-04-26)This chapter begins with empirical text studies, it is mainly theoretical, focusing on how L&C is amalgamated and how aspects of this 'whole' can be seen as elements in disciplinarities of school subjects and academic ... -
En kvalitativ analyse av lærerens undervisningskunnskap i matematikk ved respons på uforutsette hendelser i matematikklasserommet
(Master thesis, 2020)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan aspekter av lærerens undervisningskunnskap i matematikk fremtrer ved respons på uforutsette hendelser i klasserommet. Dette for å se nærmere på hvordan undervisningsrelaterte ... -
Getting in touch: communication in physical therapy practice and the multiple functions of language
(Frontiers in Rehabilitation Sciences;3:882099, Academic article, 2022-08-04)In physical therapy, communication that actively involves the patient is seen as the foundation of patient-centered treatment. Research on communication in physical therapy highlights how patients’ opportunity to actively ... -
Læreres bruk av samtaletrekk for å synliggjøre elevenes kritiske tenkning i helklassesamtalen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk retter søkelyset mot lærerens kommunikasjon i helklassesamtalen relatert til undervisning i kritisk tenkning, og er i samarbeid med forskningsprosjektet «Kritisk tenkning ... -
Læringsbetingelser for elever i matematikkvansker under koronapandemien - En kvalitativ studie om elevers læringsbetingelser under perioder digital avstandsundervisning
(Master thesis, 2022)Denne studien handler om lærerperspektivet på digital avstandsundervisning under koronapandemien, og setter søkelys på elever i matematikkvansker. Gjennom studien får vi et innblikk i hva syv ungdomsskolelærere har opplevd ... -
Matematikklæreres spørsmålsstilling til elever på mellomtrinnet
(Master thesis, 2022)Denne studien har undersøkt spørsmålsstillingen til tre matematikklærere til elever på mellomtrinnet, som arbeider individuelt eller i små grupper. Hensikten har vært å kartlegge spørsmålsstillingen til lærerne, samt ... -
Sight translation – Safe translation? Exploring meaning-making and interaction from a multimodal perspective
(OsloMet Avhandling 2021;Nr 12, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2021)This thesis consists of three articles and a comprehensive introduction to the work. The overarching aim is to contribute to the understanding of sight translation, i.e. translation from writing into speech, in terms of ...