Kompetansebegrepet. Undervisning, underveis- og sluttvurdering etter fagfornyelsen
Spetalen, Halvor; Fossum, Hans-Oscar Sørheim; Kristiansen, Veronica Eker; Laugerud, Camilla Sundal; Solli-Sæther, Christian; Strøm, Kjetil Eiesland
Working paper
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/20.500.12199/3109Utgivelsesdato
2020-05-20Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Innholdet i dette notatet er basert på eksamensbesvarelser i profesjonsfag, tredje år, avsluttende eksamen i yrkesfaglærerutdanningen for restaurant-og matfag ved OsloMet. Temaet i eksamensoppgaven var «Hvilken betydning har det nye kompetansebegrepet i Fagfornyelsen for undervisning, underveis-og sluttvurdering irestaurant-og matfag fra høsten 2020». Formålet med denne utgivelsen er å dele godt innhold fra eksamensbesvarelsene med skoler som tilbyr utdanningsprogrammet restaurant-og matfag slik at dettekan benyttes somutgangspunkt for skoleutvikling i forbindelse med fagfornyelsen og innføring av ny læreplan i Vg1 fra høsten 2020.
Beskrivelse
Bachelor i Yrkesfaglærer – restaurant- og matfag