Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorChvala, Lynell
dc.contributor.authorAaberge, Øyvind
dc.date.accessioned2023-01-19T11:46:45Z
dc.date.available2023-01-19T11:46:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3044567
dc.description.abstractThis thesis has teachers’ understanding of oral competence in English as its focus. The central thesis question that this project attempts to answer is: “How is English oral competence understood by teachers in lower secondary school in Norway”. In order to find out, a phenomenological semi-structured interview was conducted with six teachers of varying experience working at in lower secondary at six different schools in Norway. The results of these interviews show that teachers’ understanding of oral competence is centred around the central topics of communication, vocabulary and prepared speech events. It is also clear that though communication is central, there is a less clear idea of how communication competence is developed and the strategies that follow. Denne masteroppgåva har lærarar sin forståing av munnleg kompetanse i Engelsk som sitt fokus. Det sentrale problemstillingsspørsmålet som dette prosjekter har forsøkt å svare på er: “Korleis er engelsk munnleg kompetanse forstått av lærarar på ungdomstrinnet i Norge?” For å finne ut, har eit fenomenologisk semi-strukturert intervju blitt gjennomført med seks lærarar med variert erfaring som jobbar på seks forskjellige skular I Norge. Resultatet av desse intervju viser at lærarar sin forståing av munnleg kompetanse er sentrert rundt dei sentrale temaa kommunikasjon, ordforråd og forberedt snakking. Det er også klart at sjølv om kommunikasjon er sentral, er det ein mindre forståing av korleis kommunikasjonskompetanse blir utvikla og strategiane som følger.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectOral competenciesen_US
dc.subjectLower secondary schoolen_US
dc.subjectTeacher understandingen_US
dc.subjectContextual communicationen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.titleA study of teachers’ understanding of English oral competence in lower secondary school in Norway. "Their oral competence is good and communicative"en_US
dc.title.alternativeEn studie av lærere sin forståelse av engelsk munnlig kompetanse på ungdomstrinnet i Norge. «Deira munnlege kompetanse er god og kommuniserande»en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber106en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel