• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A study of teachers’ understanding of English oral competence in lower secondary school in Norway. "Their oral competence is good and communicative"

Aaberge, Øyvind
Master thesis
Published version
Thumbnail
View/Open
Aaberge_skut5910.pdf (781.2Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3044567
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap [316]
Abstract
This thesis has teachers’ understanding of oral competence in English as its focus. The central thesis question that this project attempts to answer is: “How is English oral competence understood by teachers in lower secondary school in Norway”. In order to find out, a phenomenological semi-structured interview was conducted with six teachers of varying experience working at in lower secondary at six different schools in Norway. The results of these interviews show that teachers’ understanding of oral competence is centred around the central topics of communication, vocabulary and prepared speech events. It is also clear that though communication is central, there is a less clear idea of how communication competence is developed and the strategies that follow.

Denne masteroppgåva har lærarar sin forståing av munnleg kompetanse i Engelsk som sitt fokus. Det sentrale problemstillingsspørsmålet som dette prosjekter har forsøkt å svare på er: “Korleis er engelsk munnleg kompetanse forstått av lærarar på ungdomstrinnet i Norge?” For å finne ut, har eit fenomenologisk semi-strukturert intervju blitt gjennomført med seks lærarar med variert erfaring som jobbar på seks forskjellige skular I Norge. Resultatet av desse intervju viser at lærarar sin forståing av munnleg kompetanse er sentrert rundt dei sentrale temaa kommunikasjon, ordforråd og forberedt snakking. Det er også klart at sjølv om kommunikasjon er sentral, er det ein mindre forståing av korleis kommunikasjonskompetanse blir utvikla og strategiane som følger.
Publisher
OsloMet - Storbyuniversitetet

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit