Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education
Peer reviewed, Journal article
Published version
Date
2021-06-03Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2021, 15 (1), 51-68. https://doi.org/10.23865/up.v15.2785Abstract
The field of interprofessional education is complex and intricate. Students from different professions, who have distinctive knowledge bases, develop a mutual understanding of how to work together in future professional environments. The aim of this article is to explore case-based teaching (CBT) as an approach to develop and provide effective teaching, preparing students for future work. Specifically, the article focuses on why and how CBT may be a useful approach in interdisciplinary and interprofessional education. A traditional scoping literature review is conducted to provide a broad overview of the field. The analysis ended up with three themes: (1) the theoretical foundations for CBT, (2) the reasons given for using CBT and (3) the process of case production. The article discusses how CBT, by taking complex real-world situations as a point of departure, may facilitate active learning strategies that promote relational agency and critical thinking through meta-learning. In this way, CBT prepares students to handle problems that they are likely to encounter in their professions. Interprofesjonell utdanning er et komplekst og sammensatt felt. Studenter fra ulike profesjonsutdanninger møtes med sine særegne kunnskapsbasert for å utvikle en gjensidig forståelse av hvordan de kan samarbeide i sine framtidige profesjonelle sammenhenger. Målet med denne artikkelen er å utforske «case-based teaching» (CBT) som en tilnærming til å utvikle og realisere effektiv opplæring, og forberede studentene på deres fremtidige arbeid. Artikkelen fokuserer særlig på hvorfor og hvordan CBT kan være en nyttig tilnærming til tverrfaglig og tverrprofesjonell utdanning. Gjennom en litteraturstudie fikk vi et bredt overblikk over feltet. Analysen endte opp med tre temaer: (1) det teoretiske grunnlaget for CBT, (2) begrunnelse for å benytte CBT og (3) prosessen knyttet til å utvikle case. Artikkelen diskuterer hvordan CBT ved å ta utgangspunkt i realistiske, praksisnære situasjoner legger til rette for aktive læringsstrategier, noe som igjen kan fremme metalæring knyttet til relasjonell aktørkompetanse og kritisk tenkning. Slik kan CBT forberede studentene på å håndtere problemer de vil møte som profesjonsutøvere.