Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchipor, Delia
dc.contributor.authorHammershaug, Vilde Smeby
dc.date.accessioned2021-10-11T11:42:41Z
dc.date.available2021-10-11T11:42:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2789034
dc.description.abstractThe purpose of the project is to gain perspectives on how LK20 describes strategies, how lower secondary English teachers understand strategies and self-regulation and how teachers perceive the information LK20 provides about strategies. The data material is collected though a mixed qualitative method composed of eight semi-structured interviews with English teachers working in Norwegian lower secondary schools, and an analysis of the English subject curriculum in LK20. The curriculum analysis finds that strategies are a central term in the curriculum, but that LK20 gives few concrete directions of what a strategy is and of how to implement strategy teaching. Findings from the teacher interviews disclose a confusion among the participants of what the strategy term involves and how it relates to similar terms. Several of the participants would appreciate more concrete guidelines from LK20 regarding strategies. The participants also describe different practices of strategy teaching, and different points of emphasis. They do not appear to make any connections between strategies and the ideas from the core curriculum such as the interdisciplinary topics. The participants are divided as of how confident they feel about their learners’ life-long application of strategies. It appears as if the participants see the positive sides of strategy teaching but does not see them as a necessary explicit component of their teaching.en_US
dc.description.abstractMålsetningen for dette prosjektet er å undersøke hvordan LK20 beskriver strategier, hvordan engelsklærere på 8. og 9. trinn forstår strategier og selvregulering samt hvordan de oppfatter informasjonen LK20 gir omhandlende strategier. Datamaterialet er hentet gjennom individuelle intervjuer med åtte engelsklærere på 8. og 9. trinn og en læreplananalyse av læreplanen for engelskfaget i LK20. Læreplananalysen belyser at strategier er et sentralt tema i LK20, men at det gis svært få konkrete beskrivelser av hva begrepet innebærer og hvordan strategilæring bør gjøres i praksis. Funnene fra intervjuene viser en forvirring blant deltakerne om hva strategibegrepet involverer og hvordan det posisjonerer seg til nært beslektede begreper. Flere av deltakerne kommuniserer også et ønske om en konkretisering av LK20 om hva strategiopplæring bør inneholde. Deltakerne beskriver også at de har forskjellige praksiser for å lære vekk strategier og at de vektlegger det ulikt i sin undervisning. De ser ikke ut til å koble strategiundervisning til de tverrfaglige temaene og er usikre på om elevene vil bruke strategier etter endt skoleløp. Deltakerne virker til å se de positive sidene av strategiopplæring, men virker ikke til å tenke på strategier som en nødvendighet i undervisningen sin.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectStrategiesen_US
dc.subjectSelf-regulatingen_US
dc.subjectLK20en_US
dc.subjectLæreplan Kunnskapsløftet 2020en_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectEnglish languageen_US
dc.subjectForeign languagesen_US
dc.titleLearning strategies in EFL: teacher perspectives and insights from the 2020 curriculum for Englishen_US
dc.title.alternativeLæringsstrategier i engelsk som fremmedspråk: perspektiver fra lærere og LK20en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber139en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel