Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHitching, George Harry
dc.contributor.authorAndersen, Erik Sexe
dc.date.accessioned2021-10-08T13:09:39Z
dc.date.available2021-10-08T13:09:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2788766
dc.description.abstractKompetanse hos høyt presterende elever i matematikk er en kvalitativ studie som tar sikte på å analysere kompetansen til fem høyt presterende ungdomsskoleelever i matematikk. Studien forsøker å svare på hva som kjennetegner disse elevenes kompetanse og i hvilken grad denne kompetansen kan sies å være fremtidsrettet. Gjennom oppgavebaserte individuelle intervjuer og gruppeintervjuer har jeg undersøkt hvordan disse elevene jobber med matematikkoppgaver og sett på hvordan deres kompetanse fremstår. Jeg mener å ha vist at disse høyt presterende elevene har en kompetanse tilpasset skolens og eksamens mål, men at det må mer til for å si at kompetansen deres svarer på de krav og forventninger som stilles i matematikkfaget i ny læreplan.en_US
dc.description.abstractHigh achieving student’s competence is a qualitative study which aims to analyse the competence of five high achieving students in mathematics in upper secondary school. The study tries to answer what characterises these students competence, and whether it can be said to be ready for the demands of the new curriculum. Through task-based individual interviews and group interviews I have examined how these students work with mathematical tasks and looked at what is typical of their competence. I claim to have shown that these high achieving students have competence adapted to the demands and goals of school and the exams, but that more is needed for their competence to fulfill the demands and expectations that we find in the new curriculum.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectKompetanseen_US
dc.subjectHøytpresterende eleveren_US
dc.subjectMatematikken_US
dc.subjectMatematisk kompetanseen_US
dc.subjectUngdomsskoleeleveren_US
dc.titleKompetanse hos høyt presterende elever i matematikken_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber99en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel