• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kompetanse hos høyt presterende elever i matematikk

Andersen, Erik Sexe
Master thesis
Published version
Thumbnail
Åpne
Andersen_skut2020.pdf (1.060Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2788766
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap [244]
Sammendrag
Kompetanse hos høyt presterende elever i matematikk er en kvalitativ studie som tar sikte på å analysere kompetansen til fem høyt presterende ungdomsskoleelever i matematikk. Studien forsøker å svare på hva som kjennetegner disse elevenes kompetanse og i hvilken grad denne kompetansen kan sies å være fremtidsrettet. Gjennom oppgavebaserte individuelle intervjuer og gruppeintervjuer har jeg undersøkt hvordan disse elevene jobber med matematikkoppgaver og sett på hvordan deres kompetanse fremstår. Jeg mener å ha vist at disse høyt presterende elevene har en kompetanse tilpasset skolens og eksamens mål, men at det må mer til for å si at kompetansen deres svarer på de krav og forventninger som stilles i matematikkfaget i ny læreplan.
 
High achieving student’s competence is a qualitative study which aims to analyse the competence of five high achieving students in mathematics in upper secondary school. The study tries to answer what characterises these students competence, and whether it can be said to be ready for the demands of the new curriculum. Through task-based individual interviews and group interviews I have examined how these students work with mathematical tasks and looked at what is typical of their competence. I claim to have shown that these high achieving students have competence adapted to the demands and goals of school and the exams, but that more is needed for their competence to fulfill the demands and expectations that we find in the new curriculum.
 
Utgiver
OsloMet - Storbyuniversitetet

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit