Blar i SIFO Notat på forfatter "Roos, Gun"
-
FOOD2GATHER: What is migrants’ food all about in Europe? A media discourse analysis through the lens of controversies
Razy, Elodie; Vivier, Melanie; Terragni, Laura; Roos, Gun; Teigen, Helene Fiane; Tolgensbakk, Ida; Seeberg, Marie Louise; Amilien, Virginie; Wie, Erica; O'Mara, Jillian; Starck, Edda; Matta, Raul; Crenn, Chantal; Techoueyres, Isabelle; Marchiset, Sarah; Schmidt, Donatella; Palutan, Giovanna; Guerazzi, Tommaso; Pivato, Caterina Zanatta; Dolphijn, Rick; Polson, Nick (Notat;3-2021, Report, 2021)This report is part of the HERANET funded project FOOD2GATHER. The project aims at understanding the question of integration/exclusion of migrants through foodscapes. An important step in this direction is to analyse the ... -
Forbruk av spa tjenester
Roos, Gun (Prosjektnotat 5-2009, Notat, 2009)Som et case i SIFO-prosjektet ”Beauty comes from within. Looking good as a challenge in health promotion” er data på forbruk av spa tjenester fra den landsdekkende SIFO-surveyen 2008 analysert. En av fire respondenter ... -
Kropp, slanking og forbruk
Roos, Gun (Prosjektnotat 9-2006, Notat, 2006)Kropp og helse er sentrale tema i dagens samfunn og i media, og mye av det daglige forbruket er kroppsrelatert. Derfor er det viktig å ha kunnskap om forbrukernes holdninger til disse tema. I SIFO-surveyen 2006 bad vi ... -
Kroppsidealer og kroppspress blant noen kvinner i Oslo
Roos, Gun; Rysst, Mari (Prosjektnotat 5-2014, Notat, 2014)Dette notatet diskuterer kroppsidealer, kroppspress og praksiser for endring av utseende blant noen kvinner i Oslo. Tilknyttede prosjekter Kroppspress -
Menn og mat
Roos, Gun; Wandel, Margareta (Prosjektnotat 1-2004, Notat, 2004)Nummer: 1-2004 Moderne spising beskrives som komplekst. Studier har i hovedsak vært basert på kvinners svar og man vet mindre om hvordan menn opplever mat og spising. Målet for denne studien er å beskrive menns ... -
Quality labels lost in everyday food consumption
Haugrønning, Vilde; Amilien, Virginie; Roos, Gun (Prosjektnotat nr. 8-2018, Working paper, 2018)De siste årene har antallet kvalitetsmerker for mat (KFM), som viser til særegne kvaliteter som smak og opprinnelse, økt i norske matbutikker. Disse merkene skal hjelpe forbrukere til å gjøre informerte valg når de handler ...