• 10 år - endring og stabilitet i forbruk og holdninger til kjøtt 

      Lavik, Randi (Oppdragsrapport 2-2008, Report, 2008)
      Landsrepresentative undersøkelser om kjøttforbruk og holdninger til kjøtt ble gjennomført i 1997, 2000, 2001, 2004 og 2007. Forbruksfrekvens av kjøtt er stadig økende, spesielt gjelder dette kylling. Spesielt kostholdsdebatter ...
    • A secret success? 

      Heidenstrøm, Nina (Report, 2010)
      Elektrisitetsforbruket i norske husholdninger har stagnert og til og med sunket siden 1990. I prosjektet ønsker vi å definere hvilke faktorer som kan forklare en slik uforutsett utvikling. Dette notatet forsøker å validere ...
    • Alminneliggjøring av reiseformidleres nettjenester 

      Borch, Anita (Opdragsrapport 1-2000, Report, 2000)
      Økt økonomisk velferd, mer ferie og fritid, samt økt forbruk av reise- og opplevelsesorienterte tjenester gir reiselivsformidlere håp for framtiden. Samtidig setter mer individuelle forbrukerpreferanser, økt konkurranse ...
    • Barn og Internett-reklame 

      Kjørstad, Ingrid (Rapport 7-2000, Report, 2000)
      Formålet med rapporten er å gi et innblikk i hvilken kunnskap og forståelse 12-åringer har for ulike former for reklame på Internett. Internett er et relativt nytt medium, men allerede en naturlig del av hverdagen for mange ...
    • Barn og internettkoblede leker og teknologier – IoT 

      Kjørstad, Ingrid; Rosenberg, Thea Grav; Slettemeås, Dag; Storm-Mathisen, Ardis (Oppdragsrapport nr. 8-2017, Report, 2017)
      Dette prosjektet undersøker norske barns tilgang til nett-tilkoblede leker og teknologier (IoT). Tall fra SIFO-surveyen gir et oversiktsbilde over hva norske husholdninger har av denne type teknologier. Sammen med en ...
    • Barn og unge i den nye mediehverdagen - etnisitet, kultur og tradisjon 

      Slettemeås, Dag (Oppdragsrapport 1-2007, Report, 2007)
      RAM-støttet oppdragsrapport om foreldres holdninger og strategier i forhold til barnas mediebruk, spesielt ift digital medieteknologi. I tillegg til holdninger og vurderinger tar den for seg praktisk medieregulering i ...
    • Å få rett - når du har rett 

      Jacobsen, Eivind; Lavik, Randi; Stø, Eivind (Oppdragsrapport 4-2007, Report, 2007)
      Nummer: 4-2007 Tilknyttede prosjekter Forbrukertvister