Blar i SIFO Rapport på dokumenttype "Report"
Viser treff 201-220 av 261
-
Sjetteklassingers digitale hverdag
(Fagrapport 1-2012, Report, 2012)Denne rapporten om barns digitale mediehverdag og de kjønnsmessige aspektene slike praksiser har er en bearbeiding av en forfatterens mastergrad ved Sosialantropologisk Institutt, Universitetet i Oslo, innlevert våren 2011. ... -
Sjøforsvaret i ny drakt
(Oppdragsrapport 3-2012 Tilknyttede prosjekter Uni-2012, Report, 2012)Nummer: 3-2012 Tilknyttede prosjekter Uni-Form -
Skjønnhet og helse
(Report, 2011)Nummer: 1-2011 Innhold image(arrow) Innledning: Utseendets sosiale betydning Av Ingun Grimstad Klepp, Gun Roos og Mari Rysst image(arrow) ”Å se bra ut”: kroppsidealer og kroppspraksiser i Norge Av Mari Rysst ... -
Skummelt gøy!
(Oppdragsrapport 1-2005, Report, 2005)Nummer: 1-2005 Tilknyttede prosjekter IKTsatsning: Digitale medier og forbruk -
Spise eller kaste?
(Oppdragsrapport nr. 10-2018, Report, 2018)Denne rapporten presenterer en studie av betydningen av hvordan forbrukerne gjør vurderinger av matens holdbarhet og spiselighet, samt betydningen av datomerking og tilleggsmerking for matsvinnet i norske husholdninger. ... -
Strømpebukser under lupen
(Oppdragsrapport 1-2002, Report, 2002)Nummer: 1-2002 Tilknyttede prosjekter Testing av tekstiler på oppdrag -
Symbolmerking av sunn mat
(Oppdragsrapport 12-2007, Report, 2007)I denne rapporten presenteres resultat fra en kvantitativ telefonsurvey (N=1000) blant norske forbrukere (18-80 år) i februar-mars 2007 om merking av matvarer, med fokus på forbrukernes meninger om og bruk av symbolmerking ... -
Søndagshandel og åpningstider - synspunkter og holdninger i endring?
(Arbeidsnotat 7-1999, Report, 1999)Denne våren har åpningstidsebatten i media vært ekstra høyrøstet. SIFO har over lengre tid arbeidet med åpningstidsproblematikken innen varehandelen, og vi ønsket derfor å se om denne debatten hadde påvirket forbrukernes ... -
Tanker fra nye kjøkken
(Fagrapport 1-2004, Report, 2004)Last ned film Last ned film Nummer: 1-2004 Rapport med en 20 min. videofilm som vedlegg. Denne rapporten bygger på intervjuer med 20 ulike personer som nylig hadde skiftet kjøkken. Intervjuene ble foretatt i Oslo ... -
Telefonsalg og telefonhenvendelser til forbrukere
(Oppdragsrapport 8-2013, Report, 2013)Denne rapporten ser på resultater fra SIFO-surveyen 2011, 2012 og 2013 om telefonsalg og telefonhenvendelser fra næringsdrivende og frivillige organisasjoner. Spørsmålene som ble stilt tok sikte på å kartlegge forbrukernes ... -
Test av 11 elektriske vaffeljern
(Oppdragsrapport 4-2001, Report, 2001)På oppdrag fra Forbrukerrapporten har Statens institutt for forbruksforskning, SIFO, testet 11 elektriske vaffeljern. Det finnes mange merker og modeller på det norske markedet så det kan være greit å ha gjort seg noen ... -
Tillit og transaksjoner
(Fagrapport 2-2002, Report, 2002)Nummer: 2-2002 Tema for rapporten er tillitens betydning i økonomiske transaksjoner, belyst gjennom studiet av kontrakts-relasjoner i eksporten av hvitfiskprodukter. Materialet studien bygger på er kvalitativt, og ... -
Tillit til kjøtt
(Oppdragsrapport 14-2010, Report, 2010)Rapporten drøfter karakteristiske trekk ved den norske forsyningsmåten for kjøtt. Drøftingen bygger på kjent kunnskap om tilbudssiden, reguleringsformer og etterspørselssesiden, og knytter dette sammen til et overgripende ... -
Tillit til mat i det norske markedet
(Oppdragsrapport 11-2004, Report, 2004)Nummer: 11-2004 Denne rapporten drøfter spørsmål omkring forbrukeres oppfatninger om trygg mat og hvordan de oppfatter og vurderer ulike aktører i matvaresystemet i denne sammenhengen. Denne rapporten drøfter spørsmål ... -
Tillit til mat i kugalskapens tid
(Rapport 5-2000, Report, 2000)I denne rapporten presenteres resultater fra tre overlappende sett av datamaterialer: Først sammenlignes forbrukere i Norge med forbrukere i 15 andre europeiske land på to indekser over forbrukertillit. Deretter sammenlignes ... -
Tillit, opplevde problemer og (nett)handel: Endringer blant forbrukere i Norge og EU i perioden 2010 til 2020
(SIFO-rapport;11-2022, Report, 2022)I denne rapporten analyser vi data om tilliten til, og opplevelsen av, markeder blant forbrukere i Norge og EU. Ved å trekke på data samlet inn gjennom EU-kommisjonens Consumer Scoreboards undersøkelser gir vi et overblikk ... -
Tillitens triangler
(Fagrapport 1-2005, Report, 2005)Forbrukerne i Norge har i utgangspunktet oftere tillit til at Mattilsynet enn markedet kan ivareta matvaresikkerheten. Forbrukerne i Norge har i utgangspunktet oftere tillit til at Mattilsynet enn markedet kan ivareta ... -
Tillits- og lojalitetsfremmende e-handelsstrategier for Reisefeber.no
(Oppdragsraport 10-2003, Report, 2003)Dette prosjektet er et samarbeid mellom nettreiseselskapet Reisefeber.no og SIFO (Statens institutt for forbruksforskning). Prosjektets ho-vedmål er å utvikle et nytt forretningskonsept for det internettbaserte reisebyrået ...