• Innsikt, utsikt og oversikt. Transparens og glassvegger i nye skoleanlegg 

      Lefdal, Else Margrethe (FORMakademisk;6(1), Journal article; Peer reviewed, 2013)
      This article discusses the openness and transparency in school buildings. I focus on new secondary schools constructed with transparency, flexible room solutions and extensive use of glass walls. With indoor glass walls, ...
    • Lokalisering av nye videregående skoler - argumenter for sentrumslokalisering 

      Lefdal, Else Margrethe (FORMakademisk;7(5), Journal article; Peer reviewed, 2014)
      There is a growing tendency in Norway to build new secondary schools in the city centre. Collected information about the location of the most recent school facilities, and school facilities that are going to be built, ...
    • Universal design of specialised classrooms A survey on Art and Crafts studios 

      Lefdal, Else Margrethe; Børresen Bech, Jannicke Tanita; Dalstein, Gunn Synnøve (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Krav til universell utforming av skoler er regulert av ulike lovverk. Ingen elever skal utestenges fra obligatorisk undervisning på bakgrunn av nedsatt funksjonsevne. Det kan likevel tas forbehold om rimelighet ut fra ...
    • Universell utforming av spesialrom En kartlegging av verksteder for Kunst og håndverk 

      Lefdal, Else Margrethe; Bech, Jannicke T. B.; Gunn Synnøve, Dalstein (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Krav til universell utforming av skoler er regulert av ulike lovverk. Ingen elever skal utestenges fra obligatorisk undervisning på bakgrunn av nedsatt funksjonsevne. Det kan likevel tas forbehold om rimelighet ut fra den ...
    • User participation in the planning of Art and crafts studios in new school buildings in Norway 

      Lefdal, Else Margrethe (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      This article addresses users’ opportunities to participate in the design of physical learning environments. The research questions are as follows: How do teachers experience user participation in a planning process for the ...
    • Verdsetting av brukermedvirkning ved utforming av skoleanlegg 

      Lefdal, Else Margrethe (Acta Didactica Norge;9(1), Academic article, 2015)
      Ved planlegging av offentlige bygninger i Norge forutsettes det at brukerne medvirker i prosessen. Dette er forankret i lov- og avtaleverk og motiveres ved at brukerne innehar en kompetanse som er av betydning for ...