Blar i LUI - Institutt for yrkesfaglærerutdanning på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 1-5 av 5
-
Arts-based learning in vocational education: Using arts-based approaches to enrich vocational pedagogy and didactics and to enhance professional competence and identity
(Journal of Adult and Continuing Education;2019, Journal article; Peer reviewed, 2019)This article discusses in what way arts-based learning can complement and enrich vocational pedagogy and didactics. It examines how artwork and artistic, educational practices can enhance professional and vocational skills, ... -
Finnes det en faglig felleskomponent for TIP yrkene?
(Nordic Journal of Vocational Education and Training;4(2), Journal article; Peer reviewed, 2014)Yrkesfaglig opplæring til et bestemt yrke gir en yrkeskompetanse med eller uten fag- eller svennebrev. Opplæringen foregår både i den videregående skolen og i bedrifter. Første år på programfaget Teknikk og industriell ... -
Learning by doing : Studentbedrift en tilnærming til entreprenørskap i yrkesfaglærerutdannelsen?
(Nordic Journal of Vocational Education and Training;4(3), Journal article; Peer reviewed, 2014)Samfunnet endrer seg, og med det også de utfordringene som yrkesfaglærerne møter. Entreprenørskap ble definert som en av nøkkelkompetansene innen ulike utdanningsprogrammer, og vi ser derfor en sterk satsing på entreprenørskap ... -
Re-Contextualizing Vocational Didactics in Norwegian Vocational Education and Training
(International Journal for Research in Vocational Education and Training;2(3), Journal article; Peer reviewed, 2015-12-15)This article explores teachers and trainers didactical practices in different contexts in Norwegian VET: schools and workplaces. With the introduction of e-resources and e-portfolios in VET, learners as well as teachers and ... -
Yrkesfaglærerstudenter presenter aktuell forskning - en antologi basert på 14 bacheloroppgaver skrevet av studenter ved yrkesfaglærerutdanningen i restaurant- og matfag ved OsloMet - storbyuniversitetet, 2022
(Bachelor thesis; Peer reviewed; Student paper, others, 2022)Denne antologien inneholder artikler fra 14 bacheloroppgaver skrevet av 16 studenter ved yrkesfaglærerutdanningen i restaurant- og matfag ved OsloMet i løpet av våren 2022. Det er nå en tradisjon at vi samler studentenes ...