Browsing LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning by Subject "Undervisning"
Now showing items 1-5 of 5
-
Brøkundervisning på barnetrinnet : aspekter av en lærers matematikkunnskap
(Acta Didactica Norge;4 (1), Journal article; Peer reviewed, 2010)Dette er en kasusstudie av en matematikktime som omhandlet brøk med en lærer, her kalt Berit. Formålet med studien var å undersøke hvordan lærere drar veksler på sine kunnskaper i matematikk og matematikkdidaktikk i ... -
Dewey square : lærerarbeid, yrkesrepertoar og didaktisk gehør
(Praktisk kunnskap : dannelse og utdannelse;, Chapter; Peer reviewed, 2010)Har en sjanse til å følge undervisningen til erfarne lærere, kan en ofte sitte igjen med inntrykket av at de er drevne i fagligdidaktisk improvisasjon. Dette bidraget er et forsøk på å finne igjen improvisasjonstema i ... -
Lærerstudenters erfaringer med - og holdninger til - matematikkfaget
(Chapter; Peer reviewed, 2012-04)Gjennom en spørreundersøkelse blant over 1400 studenter på ulike profesjonsutdanninger ved Høgskolen i Oslo har vi forsøkt å belyse problemstillingen «Hvilke forskjeller og likheter er det i studenters erfaringer med og ... -
Musikkpedagogisk teori og praksis : en introduksjon
(Chapter; Peer reviewed, 2010) -
Vurdering for læring : kjennetegn på måloppnåelse
(FoU i Praksis; 2009, Chapter; Peer reviewed, 2010)”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” er et prosjekt som ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å undersøke felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Dette kan bidra til en mer faglig ...