Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Relations"
Viser treff 1-2 av 2
-
Mot alle odds - En kvalitativ studie av hvordan lærere fremmer resiliens hos risikoutsatte barn for å skape god psykisk helse
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hva lærere anser som resiliente egenskaper hos barn, og hvordan de kan fremme disse egenskapene. Gjennom teori og funn fra intervjuene har jeg undersøkt oppgavens problemstilling. ... -
Spesialpedagogers relasjonsarbeid i skolen. En kvalitativ studie om hvordan spesialpedagoger arbeider med å etablere og opprettholde relasjoner til elevene
(Master thesis, 2020)Relasjoner er en svært viktig del av skolehverdagen, og for barn med spesielle behov er relasjonene ofte av enda større betydning (Drugli, 2012, s. 44). Hensikten med dette forskningsarbeidet har derfor vært å se på ...