Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Relasjonelle forståelser"
Viser treff 1-2 av 2
-
Identitet og mestringsforventning hos høyt-presterende og lavt-presterende elever i matematikkfaget
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan ´høyt-presterende´ og ´lavt-presterende´ elever uttrykker identitet og grad av mestringsforventning i matematikkfaget. Dette vil være med på å gi en bredere forståelse ... -
Å lære matematikk gjennom pedagogisk entreprenørskap – Skaperglede, engasjement og utforskertrang i undervisningen «Hvordan kan de ellers lære, få engasjement, utforskertrang og skaperglede ...»
(Master thesis, 2021)Formålet med masteroppgaven er å bidra til økt forståelse for hvordan elever i begynneropplæringen kan lære matematikk gjennom pedagogisk entreprenørskap. Målsettingen ble utviklet på bakgrunn av Kunnskapsløftet 2020, som ...