Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Matematikkdidaktikk"
Viser treff 1-5 av 5
-
Grunnskolelæreres forståelse av begrepet dybdelæring i matematikk: En fenomenografisk undersøkelse av hva grunnskolelærere legger i begrepet dybdelæring
(SKUT;2019, Master thesis, 2019)Introduksjon: Dybdelæring skal inn i skolen, og lærere er blitt ansvarlig for å få til dette. For å få til dybdelæring i undervisningen kreves det at elevene er aktive og involverte i sin egen læring, og at læreren legger ... -
Hvordan inkluderer matematikklærere elever i den matematiske samtalen?
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven har som formål å undersøke hvordan matematikklærere bruker samtale i sine klasserom, og hvordan de inkluderer elevene i samtalen. Oppgavens forskningsspørsmål er: «Hvordan inkluderer matematikklærere elever ... -
Identitet og mestringsforventning hos IOP elever i matematikk
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan IOP elever i matematikk uttrykker identitet, mestringsforventning og interesse for faget. Oppgavens problemstilling er: «Hvordan kan fortellinger til elever med IOP ... -
Sosiomatematiske normer og betydningen av lærerens spørsmål
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke ulike sosiomatematiske normer og om disse er forskjellig fra klasse til klasse med en og samme lærer. Studien tar utgangspunkt i to klasser på videregående skole; teoretisk ... -
Tre læreres bruk av dialogiske virkemidler som i følge forskning kan stimulere til elevers utvikling av relasjonell forståelse
(Master thesis, 2018)Formålet med denne oppgaven er å få innsikt i hvordan tre lærere tar i bruk syv dialogiske virkemidler som i følge forskning kan stimulere til å utvikle elevers relasjonelle forståelse. Oppgaven tar utgangspunkt i ...