Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på emneord "Fortellinger"
Viser treff 1-3 av 3
-
Andre verdenskrig i Nord-Norge: En studie om andre verdenskrig i Nord-Norge gjennom lærebøker og i undervisningen på ungdomsskolen
(Master thesis, 2020)Problemområde: Andre verdenskrig er ikke kun et svært viktig didaktisk tema i skolen, det er også fortellingen om vår tids største sivilisatoriske sammenbrudd. Andre verdenskrig er full av fortellinger, både internasjonale, ... -
Identitet og mestringsforventning hos lavtpresterende elever i matematikk.
(SKUT;2019, Master thesis, 2019)The purpose of the study is to survey how pupils who are considered as ‘low performing in mathematics’, express identity and self-efficacy in the subject. Different perspectives on identity will contribute to nuance the ... -
Vesten mot resten? Kan lærebøkene åpne eller lukke for kritisk tenkning i samfunnsfag?
(Master thesis, 2021)Mennesker har fortalt sanne og fantasifulle historier om og for hverandre i 70 000 år. Vi forteller historier for å tilegne oss kunnskap, og bare for å underholde og skape samhold. Men det kan være svært viktig å klare å ...