Browsing LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap by Author "Esser-Noetlichs, Marc"
Now showing items 1-2 of 2
-
Hvordan kan fysisk aktivitet bidra til elevers læring i norskundervisning? Norsk som eksemplarisk arena for å undersøke hvordan lærere oppfatter fysisk aktiv læring i forbindelse med teoretisk undervisning
Ulla Berg, Alice; Berg, Alice Ulla (Master thesis, 2022)Tidligere forsking har vist at elever har positivt utbytte av å være i fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet kan bidra til å fremme både læring og helse, og det har på grunn av denne forskningen blitt et større fokus på å ... -
Hvordan oppfatter og praktiserer folkehøgskolelærere allmenndannelse?
Brekke, Kristian Taugbøl (Master thesis, 2020)Folkehøgskolen er et skoleslag som er et supplement til det formelle utdanningssystemet vi har i Norge (Utdanningsdirektoratet, 2015). Allmenndannelse og folkeopplysning er det overordnede rammeverket som folkehøgskolelærere ...