Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på forfatter "Bjerke, Annette Hessen"
-
Elevers mestringsforventning i matematikk med fokus på algebra: En studie av sammenhengen mellom måloppnåelse og mestringsforventning
Baksaas, Martha (SKUT;2019, Master thesis, 2019)Formålet med dette masterprosjektet har vært å studere elevers mestringsforventning i matematikk. Prosjektets overordnede problemstilling er: "Hvordan oppfatter og vektlegger elever på åttende trinn informasjon som er ... -
En kvantitativ studie av elevers mestringsforventninger i matematikk knyttet til kjønn
Terjesen, Elisabeth (Master thesis, 2021)Formålet med min masteroppgave er å belyse konstruktet mestringsforventninger i matematikk og knytte dette opp mot kjønn. Dette gjøres ved å sette fokus på følgende problemstilling: Hvilke forskjeller, om noen, er det ... -
Identitet og mestringsforventning hos høyt-presterende og lavt-presterende elever i matematikkfaget
Anda, Erlend Kanages (Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan ´høyt-presterende´ og ´lavt-presterende´ elever uttrykker identitet og grad av mestringsforventning i matematikkfaget. Dette vil være med på å gi en bredere forståelse ... -
Relativ alderseffekt og mestringsforventninger i matematikk - En kvantitativ studie av sammenhengen mellom relativ alderseffekt og mestringsforventninger i matematikk hos elever på 9.trinn i Norge
Iversen, Anna (Master thesis, 2021)Forskning viser at det er sammenheng mellom alder og prestasjon i matematikk i et og samme skolekull. De som er født tidlig på året ser ut til å ha et fortrinn i forhold til de som er født sent på året. Samtidig viser ... -
Teaching for Robust Understanding. Students’ accounts of learning mathematics in problem-solving classrooms.
Nesbo, Gunnar Voigt (Master thesis, 2018)The aim of this thesis is to explore connections between a problem-solving approach to teaching mathematics and student learning. The student learning has not been based on test results, but on measures of activity, knowledge ...