• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Education and International Studies
  • LUI - Master Theses
  • LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap
  • Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 92-111 av 244

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Hvilke begrunnelser har barneskolelærere for bruk av uteskole i undervisningen? En kvalitativ studie om uteskole 

      Kopperud, Cecilie Maack (Master thesis, 2020)
      Bruken av lokalmiljøet i undervisningen har hatt plass i norske læreplaner gjennom hele etterkrigstiden. I den nye læreplanen, Fagfornyelsen, gis det også uttrykk for verdien av den lokale forankringen. Den lokale forankringen ...
    • Hvilke kunnskapsformer i friluftsliv oppfatter et utvalg kroppsøvingslærerstudenter at de har tilegnet seg i løpet av studiet? - En kvalitativ undersøkelse om faglærerutdanningen i kroppsøving ved OsloMet. 

      Alm-Hansen, Emil (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      Hensikten med denne oppgaven har vært å få innsikt i hvilke kunnskapsformer i friluftsliv et utvalg kroppsøvingslærerstudenter oppfatter at de har tilegnet seg i løpet av studiet. Gjennom kvalitative fokusgruppeintervjuer ...
    • Hvilke utfordringer og begrensninger erfarer kroppsøvingslærere i den videregående skole å møte i friluftslivsundervisning? 

      Berge, Mathias (Master thesis, 2021)
      Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvilke utfordringer og begrensninger lærere møter i friluftslivsundervisning i kroppsøvingsfaget på videregående skole. Deltakerne i studien har vært seks kroppsøvingslærere ...
    • Hvilken plass har prosessorientert skriving i norskfaget i dag? Mulighetene oppgavene i de nye lærebøkene for ungdomstrinnet i norskfaget etter kunnskapsløftet 2020 legger opp til 

      Haugen, Andreas Vik (Master thesis, 2021)
      Denne studien undersøker hvordan og i hvilken grad de fire nye lærebøkene i norsk for ungdomstrinnet legger opp til prosessorientert skriving. Totalt har jeg gjennom denne studien analysert 1438 oppgaver, som er fordelt ...
    • Hvilket læringsutbytte rapporterer femteklasseelever og deres lærer å oppnå av prosessorientert skriving i norskfaget? 

      Bremnes, Mette (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne masteroppgaven er å finne ut i hvilken grad underveisvurdering gir elevene læringsutbytte og hvilke kvaliteter ved veiledningen som eventuelt forårsaker læring. Oppgaven har empirisk tilnærming og ...
    • «Hvor går vi nå?» En intervjustudie av rektorer og lærere om utviklingsprosesser knyttet til kritisk tenking og dybdelæring i overordnet del av læreplanverket Fagfornyelsen 2020. 

      Halvorsrud-Munoz, Merete (Master thesis, 2020)
      Denne studien handler om lokale skoleutviklingsprosesser i tilknytning til implementering av en ny læreplan, fagfornyelsen 2020. Det politiske målet med implementering av en ny læreplan i skolen, er at de nye reformideene ...
    • Hvordan bruke shared picturebook reading og rollespill for å snakke om mobbing 

      Ulstein Standal, Signy (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne oppgaven er å finne ut hvordan man kan bruke bildebøker og rollespill til å snakke om mobbing. Via metoden shared picturebook reading har elevene sammen utforsket bildeboka Huskereisa (Bjørkli og Horndal, ...
    • Hvordan fremme produktiv streving i klasserommet? 

      Larsen, Mirjam (Master thesis, 2021)
      Til alle tider har skoleforskningen vært opptatt av hva som fører til god læring. Dewey (1910) mente streving er essensielt for læring. Han siktet ikke til streving i form av meningsløs frustrasjon, men i form av å holde ...
    • Hvordan inkluderer matematikklærere elever i den matematiske samtalen? 

      Hylen, Haakon Vestreng (Master thesis, 2020)
      Denne oppgaven har som formål å undersøke hvordan matematikklærere bruker samtale i sine klasserom, og hvordan de inkluderer elevene i samtalen. Oppgavens forskningsspørsmål er: «Hvordan inkluderer matematikklærere elever ...
    • Hvordan kan dannelsesperspektivet i KRLE forstås? 

      Faba-Sack, Leonardo Gari (Master thesis, 2018)
      Denne oppgaven forsøker å svare på spørsmålsstillingen Hvordan kan dannelsesperspektiv i kristendom, religion, livssyn og etikk (heretter KRLE ) forstås? For å gjøre dette har jeg hentet kunnskap fra politiske styrings ...
    • Hvordan kan vi forstå dybdelæring i musikkfaget i lys av nyborgpedagogikken? 

      Papworth, Tone Ravndal (Master thesis, 2021)
      Fagfornyelsen som trådte i kraft høsten 2020 peker på at skolene skal gi rom for dybdelæring (Utdanningsdirektoratet, 2020c). I den forbindelse ønsker jeg å undersøke hvordan dybdelæring i musikkfaget kan forstås i lys av ...
    • Hvordan oppfatter kroppsøvingslærere at konkurranse kan påvirke elevers faglige og sosiale utvikling i kroppsøving? En kvalitativ studie av konkurranse i videregående skole 

      Winters, Markus (Master thesis, 2021)
      Konkurranse er et komplekst og sammensatt begrep. Hensikten med dette forskningsarbeidet har vært å se på hvordan kroppsøvingslærere oppfatter at konkurranse kan påvirke elevenes faglige og sosiale utvikling. Problemstillingen ...
    • Hvordan oppfatter og praktiserer folkehøgskolelærere allmenndannelse? 

      Brekke, Kristian Taugbøl (Master thesis, 2020)
      Folkehøgskolen er et skoleslag som er et supplement til det formelle utdanningssystemet vi har i Norge (Utdanningsdirektoratet, 2015). Allmenndannelse og folkeopplysning er det overordnede rammeverket som folkehøgskolelærere ...
    • Hvordan undervise i historiefaget? Ligger svaret «i luften», eller kreves en tydelig læreplan? 

      Halsne, Petter (Master thesis, 2020)
      Høsten 2020 trer den nye læreplanen Fagfornyelsen i kraft i den norske skolen. Hvordan opplever samfunnsfagslærere spenningsforholdet mellom kompetansemål og faginnhold i Fagfornyelsen (LK20)? Dette forskingsprosjektet har ...
    • «Hvorfor skal vi undervise fag på fag, når fagene egentlig ikke er livet? Det er jo ikke fag i livet …» - En kvalitativ studie av iverksetting av livsmestring som tverrfaglig tema i skolen 

      Åkvik, Oda Kristin Ramøy (Master thesis, 2021)
      Høsten 2020 trådte ny læreplan i kraft, og folkehelse og livsmestring skal nå iverksettes som et av tre tverrfaglige temaer i skolens opplæring. Psykisk helse er et økende folkehelseproblem, og forskning viser at skolen ...
    • Høyt- og lavtpresterende elevers kilder til mestringsforventning i matematikk 

      Larsen, Marie (Master thesis, 2021)
      Siden Bandura (1977) først la frem teorien om mestringsforventning på 70-tallet, har et stadig voksende forskningsfelt kunnet bekrefte at mestringsforventning har en predikativ effekt på akademisk prestasjon. Formålet med ...
    • Identitet og mestringsforventning hos høyt-presterende og lavt-presterende elever i matematikkfaget 

      Anda, Erlend Kanages (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan ´høyt-presterende´ og ´lavt-presterende´ elever uttrykker identitet og grad av mestringsforventning i matematikkfaget. Dette vil være med på å gi en bredere forståelse ...
    • Identitet og mestringsforventning hos IOP elever i matematikk 

      Halvorsen, Simen Motrøen (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan IOP elever i matematikk uttrykker identitet, mestringsforventning og interesse for faget. Oppgavens problemstilling er: «Hvordan kan fortellinger til elever med IOP ...
    • Identitet og mestringsforventning hos lavtpresterende elever i matematikk. 

      Haugesten, Tobias (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      The purpose of the study is to survey how pupils who are considered as ‘low performing in mathematics’, express identity and self-efficacy in the subject. Different perspectives on identity will contribute to nuance the ...
    • Idrettsundervisning i folkehøgskolen - En kvalitativ studie med diskursiv tilnærming til idrettsundervisning i folkehøgskolen 

      Pinderud, Anders (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgavens tema er idrettsundervisning i folkehøgskolen. Jeg har undersøkt hva som ligger til grunn for idrettsundervisningen, ved å undersøke hvordan diskurser kommer til uttrykk og bidrar til å konstituere ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit