Browsing LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap by Title
Now showing items 319-321 of 321
-
Å skjelne i og ved hjelp av fiksjonen – kritisk tenking i norskfaget
(Master thesis, 2020)Denne oppgåva omhandlar oppøving av kritisk tenking i arbeid med skjønnlitteratur i norskfaget, og undersøker konkret kva potensial lesing av og samtale om skjønnlitteratur har for å utvikle evna til kritisk tenking hjå ... -
Åpne oppgaver i matematikk: En kvalitativ undersøkelse av elevenes arbeid med åpne oppgaver og matematiske kompetanser som kommer til syne.
(Master thesis, 2018)Elevarbeid med oppgaver i matematikk er en kjent del av læring og undervisning i matematikk. Denne studien tar for seg en undersøkelse av åpne oppgaver og matematisk kompetanser i KOM-prosjektet fra Danmark (Niss & Jensen, ... -
Øvelse gjør mester: En kvantitativ studie av trivsel i kroppsøvingsfaget.
(SKUT;2019, Master thesis, 2019)På bakgrunn av studier som finner en sammenheng mellom deltakelse i organisert idrett og trivsel i kroppsøvingsfaget, er det kommet forslag om å gjøre faget mindre idrettsrettet og heller vektlegge bevegelsesaktiviteter, ...