Blar i LUI - Master i International education and development på utgivelsesdato
Viser treff 41-60 av 108
-
An exploration of the challenges of access and retention: Reintegrating former refugee and internally displaced girls into secondary school in post-conflict Liberia
(Master thesis, 2014)In this thesis I have endeavored to explore former refugee and internally displaced secondary school girls’ challenges of access and retention in formal school in post-war Zwedru. Using a qualitative approach supported by ... -
Skoleeierskap i en flerkulturell kontekst
(Master thesis, 2014)Denne studien retter oppmerksomhet mot det kommunale utdanningspolitiske nivåets tilnær-ming til styring i en flerkulturell kontekst. Formålet med studien er å bidra med kunnskap om skoleeiers perspektiver på den flerkulturelle ... -
“Det er på tur de lærer å være sigøyner” Perspektiver på utdanning for rombarn fra 1999 til i dag.
(Master thesis, 2014)Denne studien handler om ulike perspektiver på roms utdanningssituasjon fra 1999 til i dag. Formålet med studien er å belyse hvordan norske myndigheter forstår sine forpliktelser overfor norske rombarn når det gjelder ... -
Diskurs og toleranse i menneskerettighetsundervisning: En studie fra norsk videregående skole
(Master thesis, 2014)Menneskerettigheter har fått et stadig økende fokus både internasjonalt og nasjonalt. Undervisning i menneskerettigheter blir sett på som viktig for at menneskerettighetene skal bli kjent og overholdt. Norge har høye ... -
INDIGENOUS KNOWLEDGES IN AGRICULTURAL SCIENCE: An Exploration into the Integration of Indigenous Knowledges in the Teaching of Agricultural Science in selected Secondary Schools in Zambia.
(Master thesis, 2014)This thesis explores the integration of indigenous knowledges (IKs) into the teaching of agricultural science as illustrated by the cases of selected secondary schools in the Southern province of Zambia. The need to integrate ... -
Narration of past and present in the Israeli education system - A case study of a university in Jerusalen
(Master thesis, 2015)The aim of this study is to investigate the narrations of past and present among students and professors of social science and history at an Israeli university in Jerusalem. Moreover, the goal is to address the perceived ... -
Hijab og identitet i skole og samfunn – En studie basert på unge muslimske kvinners erfaringer
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven handler om unge muslimske kvinners erfaringer med å bruke hijab i skolen og i samfunnet forøvrig. Hvilke betydninger har disse erfaringene for deres identitetskonstruksjon, og hva betyr hijaben for ... -
Patterns of Children’s Work during Schooling and its Association with School Attendance in Coffee and Non-Coffee Picking Seasons in Intense Coffee Growing Regions in Sidama Zone, Southern Ethiopia: A Mixed-methods Study
(Master thesis, 2016)This study examined patterns of children’s work combined with schooling and its association with school attendance in coffee and non-coffee picking seasons among primary school students (grade5 to 8) in Sidama Coffee ... -
The Cuban educational system in transition: Is it still an alternative for the Global South?
(Master thesis, 2016)This thesis explores some of the recent changes in the Cuban educational system in the postFidel period, in particular those related to the teacher profession. Among the countries of Latin America, Cuba shows the best ... -
Et inkluderende fellesskap? - En kvantitativ studie av minoritetsjenter i videregående opplæring i Oslo og deltakelse i idrett
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven handler om minoritetsjenter i videregående opplæring i Oslo og deltakelse i idrettslag. Utgangspunktet er skole og frivillig sektor som inkluderingsarenaer. Deltakelse i idrettslag er valgt som eksempel, ... -
Teacher Education and Indigenous Epistemological Discourse in Integrated Science: The case of a College of Education in Zambia.
(Master thesis, 2017)The purpose of this research is to investigate to what extent the Primary Teacher Education Integrated Science course addresses indigenous / local knowledges in both content and actual teaching practices at a college of ... -
Crossing worldviews in the Life Sciences classroom: A case of indigenous teachers and learners in South Africa
(Master thesis, 2017)This thesis explores the extent to which a difference in worldviews between the Life Sciences curriculum, and indigenous Xhosa and Sotho teachers and learners, cause problems in teaching and learning. The thesis is guided ... -
Family language policy and Bilingual Russian-Norwegian children’s Language acquisition in Norway
(Master thesis, 2017)This study investigated the phenomenon of transmission languages to the four children in four full families with Russian immigrant background, both intermarried and nonintermarried families. The present study also aims ... -
Religionenes fortellinger i klasserommet. En kvalitativ studie av KRLE-lærernes praksiser og perspektiver knyttet til religionenes fortellinger i religions- og livssynsmangfoldig klasserom.
(Master thesis, 2017)Min oppgave handler om hvordan religionenes fortellinger presenteres og brukes i undervisningen. Målet med oppgaven er å gi en religionsdidaktisk refleksjon omkring bruken av fortellinger i KRLE-undervisningen, samt å ... -
Community based research - A case study of ontological dynamics in developmental collaboration with rural women in Karamoja
(Master thesis, 2017)In this dissertation, I discuss the collaboration between a Development Intervention and rural communities in Karamoja. I have explored how rural Karamajong women experience this intervention´s existence in their everyday ... -
Implementation of Local Knowledges in the Cuban Primary Educational System
(Master thesis, 2017)This study explores the implementation of local knowledges in the Cuban Primary Educational System under the paradigm of qualitative research. Hence, we attempt to comprehend how the Cuban socialist government tried to ... -
Ikke om “de andre” men oss alle - En kvalitativ studie av hvordan syv lærere i ungdomsskolen arbeider med læringsmiljø i klasser med et stort elevmangfold
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven handler om læreres erfaringer med å legge til rette for et inkluderende læringsmiljø i ungdomsskoleklasser med et stort elevmangfold. Oppgaven baserer seg på kvalitative intervjuer med syv lærere som ... -
Challenges, resources and balance: Educations’ impact on South Sudanese youth girls’ well-being in Rhino Camp refugee settlement, Uganda
(Master thesis, 2018)Since the outbreak of the civil war in South Sudan in 2013, nearly 1.1 million refugees have fled to Uganda. Because of ongoing conflict and violence, many refugees either chose to, or are forced to flee the country. The ... -
“Power to the Pupil?” En studie av demokratiutdanning og elevmedvirkning i ungdomsskolen
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven handler om utdanning gjennom demokrati og tilrettelegging for elevers medvirkning i ungdomsskolen. Hvilke forståelser av demokratiutdanning og elevmedvirkning har lærere og skoleledere og hvilke ... -
Samarbeid for inkludering i skole og lokalsamfunn – En kvalitativ studie av distriktskolers skole-hjem-samarbeid med nyankomne foreldre
(Master thesis, 2018)Skole-hjem-samarbeid og det overordnede målet om å inkludere foreldrene i barnas skolegang og læringsarbeid står sterkt som prinsipper i den norske utdanningsmodellen. Forskere som Thomas Nordahl skriver om viktigheten av ...