Blar i LUI - Masteroppgaver på tittel
Viser treff 1072-1091 av 1244
-
Teaching oral skills through feature film in English language teaching: A study of how the feature film Love, Simon can be used to teach English pronunciation and sociolinguistic skills
(Master thesis, 2022)Abstract This Master thesis is a didactic thesis in the English subject which explores the possibilities of using the American film Love, Simon to teach English sociolinguistic skills and the pronunciation features which ... -
Technology in physics class: What is the impact of technology and the implementation of programming to a physics class in secondary school?
(MAIKT-MASTER;2019, Master thesis, 2019)Technology has entered the Physics class and it is being used to support gaining conceptual knowledge and skills necessary in today’s highly digital world. In this action research study, I investigate the effects Programming ... -
Teenage motherhood : dilemma or delight? : a study of the life world of adolescent mothers in Buenos Aires
(Master thesis, 2010)This thesis is based on six weeks of fieldwork in Buenos Aires, Argentina in the autumn 2009. It investigates the lived experiences of a group of teenage mothers who have grown up in institutions. Although biomedical ... -
Teknologi og design i grunnskolen
(MAYP;2013, Master thesis, 2013)Samfunnet forandrer seg stadig fortere og kunnskap om teknologi kreves i stadig større grad av privatpersoner og profesjonelle i alle yrker, nasjonalt og globalt. Behovet for opplæring og etterutdanning er økende. For å ... -
Teknologien som støtte for undervisning - pedagogisk mangfold og digitale ferdigheter for fremtiden
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)Målet med dette forskningsprosjektet er å rette fokus mot utvikling av læreres digitale kompetanse. Forsknings og utviklingsprosjektet er gjennomført på egen skole og basert på hermeneutiske prinsipper. Prosjektet dokumenterer ... -
Teknologiske arbeidsprosesser inn i grunnskolen, Lego RoboLab som pedagogisk verktøy
(MAYP;2007, Master thesis, 2007)Denne oppgaven dreier seg om å legge til rette for læringsverktøyet Lego RoboLab i grunnskolens opplæring innen teknologi, og undersøke om læringsverktøyet passer inn i lærernes arbeid med opplæring. Denne oppgaven har ... -
Teori og praksis hånd i hånd i helsearbeiderfaget
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Dette forskningsprosjektet er en kvalitativ undersøkelse som ble gjennomført på to sykehjem i Oslo i perioden 2010 – 2011. Prosjektets problemstilling: Hva kan veileder bidra med for å hjelpe lærlingen å koble teori og ... -
Terapihund som tiltak for elever med sosiale og emosjonelle vansker
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven er det gjort en systematisk litteraturgjennomgang som undersøker problemstillingen: Hvordan kan terapihund bli benyttet som et verktøy i skolen for elever med sosiale og emosjonelle vansker? I tillegg ... -
Tid for lek - tid for utvikling. Et forskers blikk på aksjonslæring i barnehagen med tema inkluderende lekemiljø. Kvalitativ metode
(Master thesis, 2023)Overskriften på masteroppgaven er Tid for lek - tid for utvikling. I denne studien har jeg utforsket hvordan personalet kan jobbe for å inspirere til lek og inkludering i lekefellesskap. Tidsperspektivet i overskriften ... -
Tid som kritisk tema og filosofisk omgrep : nokre implikasjonar for kvalitetsdiskursar innan barnehagepedagogikk
(Master thesis, 2011)This is a Master’s in Early Childhood Education from Oslo College, Norway. The main focus is the philosophical thinking about time and quality in kindergarten in light of some discourses in a society that is characterized ... -
Tidlig innsats som systemisk strategi i skolen: En kvalitativ casestudie på ledernivå ved grunnskolene i én kommune
(Master thesis, 2020)Tidlig innsats i skolen er tema for avhandlingen. Fra utdanningspolitisk hold er tidlig innsats et sentralt prinsipp for skolers pedagogiske virksomhet. Forskningsdesignet er et casedesign, rettet mot én kommunes strategiske ... -
«Tilpasset opplæring for elever med norsk tegnspråk». En kvalitativ studie av hvilke faktorer som påvirker lærere i arbeidet med tilpasset opplæring for elever med norsk tegnspråk i videregående skole
(Master thesis, 2023)Problemstilling: Hvilke faktorer mener lærere er hemmende og fremmende i arbeidet med tilpasset opplæring for elever med tegnspråk i videregående skole? Formål og bakgrunn: Opplæringsrettighetene i og på tegnspråk, for ... -
Tilpasset opplæring for elever som trenger ekstra tilrettelegging på helse- og oppvekstfag.
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)Adapted education for pupils who need extra facilitation in health- and youth development programs. Adapted education for pupils who need extra facilitation in health and youth development programs (HO: helse- og oppvekstfag) ... -
Tilpasset opplæring for evnerike elever i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet: En kvalitativ studie
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om tilpasset matematikkundervisning for evnerike elever på ungdomstrinnet. Alle elever har rett på undervisning som er tilpasset dem, uavhengig av deres mestringsgrad. De evnerike elevene trenger ... -
Tilpasset opplæring for flerspråklige elever - En kvalitativ studie av læreres erfaringer med tilpasset opplæring for flerspråklige elever
(Master thesis, 2020)Bakgrunnen for denne masteroppgaven er at det i skolen er mange flerspråklige elever, og de fleste lærere kan derfor oppleve å få ansvaret for å tilpasse opplæringen for flerspråklige elever. For at flerspråklige elever ... -
Tilpasset opplæring for høyt presterende elever på medier og kommunikasjon: Et aksjonsforskningsprosjekt med fokus på læring, didaktikk og kollegasamarbeid
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er et aksjonsforskningsprosjekt gjennomført på utdanningsprogrammet for medier og kommunikasjon i den videregående skole 2017-2019. Problemstillingen i prosjektet er: «Hvordan tilpasse opplæringen for ... -
Tilpasset opplæring i kroppsøving for elever med diagnosen ADHD - En kvalitativ studie om kroppsøvingslæreres erfaring om tilpasset opplæring for elever med diagnosen ADHD
(Master thesis, 2023)Formål: Oppgaven har til hensikt å undersøke hvilke vurderingspraksiser og erfaringer kroppsøvingslærere har med tilpasset opplæring knyttet til elever med diagnosen ADHD i ungdomsskolen. Studien retter søkelys på hvilke ... -
Tilpasset opplæring i matematikk - En kvalitativ undersøkelse av læreres tilpasning av matematikkundervisningen i arbeid med utforskning- og problemløsningsoppgaver
(Master thesis, 2021)Denne studien har undersøkt læreres tilpasninger av undervisningen i matematikk. Problemstillingen i undersøkelsen har vært følgende: Hvordan tilpasser lærere matematikkundervisningen i arbeid med utforskning- og ... -
Tilpasset opplæring i musikkundervisningen - En studie av fire musikklærere sin forståelse og praktisering av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2022)Tilpasset opplæring er et prinsipp lærere skal arbeide etter for å skape en undervisning som er i møte med mangfoldet av elever. I denne masteroppgaven ser jeg på prinsippet fra et musikkfaglig perspektiv gjennom ... -
Tilpasset opplæring og bruk av skolebiblioteket som læringsarena
(Master thesis, 2009)Tema for denne avhandling er Tilpasset opplæring og bruk av skolebiblioteket som læringsarena. Jeg undersøker begrepet tilpasset opplæring og hvilken rolle bruk av skolebiblioteket som læringsarena har i realiseringen ...