Browsing SAM - Master i Økonomi og administrasjon – siviløkonom by Subject "Digitalisering"
Now showing items 1-10 of 10
-
Automatisering vs. autonomi: Den digitale påvirkningen på kunnskapsintensivt arbeid
(Master thesis, 2019)Denne oppgaven ser nærmere på hvordan digitalisering påvirker autonomien til kunnskapsarbeidere, og hvordan endringsagenter bør ta hensyn til dette ved implementering av nye teknologier. Digitalisering har blitt et ... -
Dynamiske Kapabiliteter for Digital Transformasjon, En komparativ casestudie av fire utvalgte bransjer
(Master thesis, 2022)This master thesis explores how companies in different industries manage digital transformation. As a result of rapid changes in technology, companies need to dynamically adapt their resources. This will enable them to ... -
Fra intuisjon til teknologi : analyseverktøys rolle i organisatoriske læringsprosesser. En casestudie om digital eksplorering i et mediekonsern
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven tar for seg bruk av forretningsanalytiske verktøy og deres rolle i lys av tradisjonelle modeller for organisatoriske læringsprosesser, som presentert av Crossan, Lane og White (1999). På bakgrunn av ... -
Hvilke evner trenger norske banker for å lykkes med den digitale transformasjonen? En komparativ studie av fire norske banker
(Master thesis, 2022)Digital transformasjon (også referert til som DT) er et svært aktuelt og samfunnsmessig viktig tema for mange organisasjoner i dagens samfunn. Som følge av dynamiske og digitale endringer i omgivelsene, er norske banker ... -
Hvilke utfordringer skaper digitaliseringen i revisjonsbransjen? : En kvalitativ studie av digitaliseringen i revisjonsbransjen
(Master thesis, 2021)Vi undersøker utfordringer som digitaliseringen skaper i revisjonsbransjen. Formålet er å skape en bedre forståelse av digitaliseringen, aktuelle digitale verktøy i revisjonsbransjen og fremtiden for den digitaliserte ... -
Hvordan kan digital transformasjon bidra til økt verdiskaping? En komparativ casestudie av seks aktører innen reiselivsnæringen
(Master thesis, 2021)En rivende teknologisk utvikling medfører at organisasjoner ser seg nødt til å gjennomføre en digital transformasjon for å opprettholde konkurranseevnen. I tillegg stiller kundene høyere krav, hvor ansattes digitale ... -
Hvordan lykkes med digital transformasjon? En komparativ casestudie av fire tradisjonelle aktører innen bank og forsikring
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan tradisjonelle aktører innen bank og forsikring håndterer digital transformasjon. Digital transformasjon har fått større oppmerksomhet de siste årene, og det ikke uten grunn. Som ... -
Hvordan påvirker digitalisering endring i utvalgte bransjer? En komparativ casestudie av fire utvalgte bransjer: eiendomsmegling, varehandel, hotell og bil.
(Master thesis, 2019)Stadig flere virksomheter er utsatt for eksterne krefter som fører til konstante dynamiske endringer. Derfor må de tilpasse seg kunden, konkurrenter og nye aktører i markedet. Virksomheter er i konstant utvikling, men ... -
Hvordan skape digitalt engasjement? En kvalitativ studie av digital transformasjon i en stor tradisjonell organisasjon
(Master thesis, 2018)Masteroppgaven tar for seg hvordan digital transformasjon kan håndteres i tradisjonelle organisasjoner, og hva som skal til for å lykkes. Den teknologiske utviklingen fører til at tradisjonelle organisasjoner må gjennom ... -
Makten i elektronisk vareprat: Betydningen av eWOM i kjøpsprosessen
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven presenterer en kvalitativ studie av elektronisk vareprat (eWOM) sin påvirkning på kjøpsprosessen. Det er utført et casestudiedesign med åtte norske forbrukere, med et fokus på høy-involverende kjøp. ...