• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • SAM - Department of Social Work, Child Welfare and Social Policy
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Social Sciences
  • SAM - Department of Social Work, Child Welfare and Social Policy
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Det første forgreiningspunktet: Vidaregåande utdanningsval i ein norsk bygdekontekst

Heggebø, Kristian
Journal article, Peer reviewed
Postprint version of published article
Thumbnail
View/Open
1134981post.pdf (520.6Kb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/2103
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • SAM - Department of Social Work, Child Welfare and Social Policy [339]
Original version
Heggebø, K. (2014). Det første forgreiningspunktet:-Vidaregåande utdanningsval i ein norsk bygdekontekst. Tidsskrift for samfunnsforskning, (02), 142-170.   http://www.idunn.no/ts/tfs/2014/02/det_foerste_forgreiningspunktet_-_vidaregaaande_utdanningsva
Abstract
Vidaregåande utdanningsval er det første forgreiningspunktet for norske elevar, og valet får ofte varige konsekvensar for deira framtidige utdannings- og yrkestileigning. Utdanningsvalprosessen er fortsatt ganske dårleg forstått, og denne studien forsøker å bidra med meir kunnskap om dette viktige punktet i ungdommars liv. Datamaterialet består av ei spørjeskjemaundersøking som vart gjennomført av 10. klasseelevar i kommunane Etne og Vindafjord, samt karakterinformasjon om dei same elevane. Karakternivå legg sentrale føringar for elevar si utdanningstileigning. Lineære regresjonsanalysar av elevane sine gjennomsnittskarakterar tyder på at kulturell kapital, i form av antall bøker i heimen og foreldras involvering, spelar ei rolle for elevane sine skuleprestasjonar. Det er også ein samanheng mellom tidsbruk og skuleprestasjonar, i den forstand at tidsbruk på lekser predikerer høgt karakternivå, medan tidsbruk på videospel predikerer lågt karakternivå. Logistiske regresjonsanalysar av elevane sitt sannsyn for å velja allmennfag tilseier at foreldras involvering er ein viktig faktor, medan antall bøker ikkje har noko signifikant effekt. Vidare indikerer analysane at sosiale kostnadsvurderingar er viktige for elevane sitt sannsyn for å velja allmennfag.
Publisher
Universitetsforlaget
Series
Tidsskrift for samfunnsforskning;(2)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit