Browsing Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) by Author "Ulleberg, Inger"
Now showing items 1-8 of 8
-
Dialogues in education: Exploring cases from music and mathematics education
Rinholm, Hanne; Solem, Ida Heiberg; Ulleberg, Inger (Peer reviewed; Journal article, 2023)The aim of this study is to explore how aspects of dialogic teaching are concretized in classrooms to fill the gap between educational rhetoric and classroom practices. A central competency needed in our time is the ability ... -
En kvalitativ studie om hvordan lærere på mellomtrinnet forstår og bruker dialogiske klassesamtaler
Aas, Flemming (Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å lære om og undersøke hvilke erfaringer lærere har med dialogiske klassesamtaler. Oppgaven bygger på en forståelse om at en dialogisk tilnærming til undervisningen er med på å ... -
Forholdet mellom etterutdanning og skoleutvikling - eksterne fagmiljøer rolle og ansvar
Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Chapter; Peer reviewed, 2013)Ansatte i universitet og høgskole har etterutdanning som en av sine arbeidsoppgaver. Etterutdanningen kan være lokalt eller sentralt initiert og den kan være skolebasert eller lokalisert på utdanningsinstitusjonene. ... -
Læreres profesjonelle utvikling gjennom lærersamarbeid i skolen - Kvalitativ undersøkelse
Johansen, Oda Hagen (Master thesis, 2021)På hvilke måter kan en lærer oppleve profesjonell utvikling gjennom et lærersamarbeid? For å utforske og svare på problemstillingen er det blitt gjennomført en kvalitativ undersøkelse med en hermeneutisk tilnærming. ... -
Nyutdanna lærarars oppleving av rettleiing som ei støtte mot profesjonell utvikling
Hjelle, Rebekka (Master thesis, 2020)Tema for denne studien er rettleiing av nyutdanna lærarar. Mange opplever det som utfordrande å vere ny i læraryrket. Rettleiing er eit av tiltaka som kan støtte opp om dei nye og bidra til at færre går ut av yrket. Eg har ... -
“What do I Share?” Personal and Private Experiences in Educational Psychological Counselling
Mjelve, Liv Heidi; Ulleberg, Inger; Vonheim, Kristin (Scandinavian Journal of Educational Research;, Journal article; Peer reviewed, 2018-10-16)The aim of the study is to explore and develop knowledge about how educational psychological counsellors’ personal and private experiences appear in their counselling practice. We conducted four focus group interviews with ... -
Which questions to ask in classroom talk in mathematics? Presentation and discussion of a questioning model.
Ulleberg, Inger; Solem, Ida Heiberg (Acta Didactica Norge;Vol. 12, Nr. 1, Journal article; Peer reviewed, 2018)In this article, we focus on the questions posed in classroom talk in mathematics. Questions are shown to be of great importance of developing productive classroom conversations concerning developing the students’ mathematical ... -
Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education
Jevne, Kari Sjøhelle; Ulleberg, Inger; Øien, Ingvil (Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis;Vol. 15, No. 1, Peer reviewed; Journal article, 2021-06-03)The field of interprofessional education is complex and intricate. Students from different professions, who have distinctive knowledge bases, develop a mutual understanding of how to work together in future professional ...