Blar i ODA Open Digital Archive på tittel
Viser treff 5541-5560 av 17449
-
Forbrukernes rolle i miljøpolitiske suksesser. Fosfatforbudet i tøyvaskemidler. Husmoraksjonen i Mjøsområdet
(Arbeidsrapport 1-1999, Report, 1999)Dette er den første av flere delrapporter i prosjektet Forbrukernes roller i miljøpolitiske suksesser. Vi har her tatt for oss fremveksten av fosfatforbudet i tøyvaskemidler som vi i dag har i Norge. Forbudet ble innført ... -
Forbrukernes rolle i miljøpolitiske suksesser. Fosfatforbudet i tøyvaskemidler. Husmoraksjonen i Mjøsområdet
(Arbeidsrapport 1-1999, Report, 1999)Dette er den første av flere delrapporter i prosjektet Forbrukernes roller i miljøpolitiske suksesser. Vi har her tatt for oss fremveksten av fosfatforbudet i tøyvaskemidler som vi i dag har i Norge. Forbudet ble innført ... -
Forbrukernes utfordringer i dagligvaremarkedet
(Kunnskapsoppsummeringer forbrukerpolitikk 2018 3/4, Notat, 2018)Dette er ett av fire notater utarbeidet på oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementet som underlag i arbeidet med en ny NOU om forbrukerpolitikk. Notatet er skrevet i samarbeid med kolleger på Forbruksforskningsinstituttet ... -
Forbrukerperspektiv på standardisering av varer og tjenester
(Oppdragsrapport 2-2001, Report, 2001)Nummer: 2-2001 -
Forbrukerperspektiv på standardisering av varer og tjenester
(Oppdragsrapport 2-2001, Report, 2001)Nummer: 2-2001 -
Forbrukersårbarhet. Hvordan mestrer de eldre forbrukerrollen?
(Fagrapport 5-2014, Report, 2014)Nummer: Fagrapport nr.5-2014 Tilknyttede prosjekter Eldre forbrukere i sårbare situasjoner -
Forbrukertilfredshet 2008
(Oppdragsrapport 3-2008, Report, 2008)På oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementet har SIFO beregnet en indeks som skal måle forbrukertilfredshet (FTI) i Norge. Hensikten med å rangere utvalgte markeder etter FTI-skår, er å framskaffe informasjon om ... -
Forbruks- og livsstilsjournalistikk i NRK
(Fagrapport 3-2013, Report, 2013)Forbruks- og servicejournalistikkens oppkomst og vekst som journalistisk diskurs siden slutten av 1970-årene er et av de mest markante trekkene i norsk og vestlig journalistikk. I kjølvannet av velstandsutviklingen, ... -
Forbruks- og livsstilsjournalistikk i NRK
(Fagrapport 3-2013, Report, 2013)Forbruks- og servicejournalistikkens oppkomst og vekst som journalistisk diskurs siden slutten av 1970-årene er et av de mest markante trekkene i norsk og vestlig journalistikk. I kjølvannet av velstandsutviklingen, ... -
Forbruksbasert fattigdomsmål
(Prosjektnotat nr. 7-2017, Report, 2017)I dette notatet sammenlikner vi SIFOs minimumsbudsjett med EU- og OECD-målene på lav inntekt. Hensikten er å undersøke hvordan ulike kriterier for avgrensing av lav inntekt slår ut i antall hushold som befinner seg i ... -
Forbruksforskning som forbrukerpolitikk 1939-1984
(Fagrapport 6-2006, Research report, 2006)Nummer: 6-2006 -
Forbruksforskning som forbrukerpolitikk 1939-1984
(Fagrapport 6-2006, Research report, 2006)Nummer: 6-2006 -
Forbruksreduksjon av plastposer – en litteraturstudie
(SIFO Notat;2019:04, Working paper, 2019)Plastens innvirkning på miljø og klima har lenge vært et svært omdiskutert tema. Plastbæreposene fikk særdeles mye oppmerksomhet i forbindelse med EUs “plastposedirektiv” som kom i 2015. Etter at EU-direktivet ble vedtatt, ... -
Forbruksstrategier i barnerike familier
(Rapport;8-2019, Report, 2019)Denne notatet inngår i et større arbeid med å videreutvikle og kvalitetssikre SIFOs referansebudsjett. Hensikten med det foreliggende notatet er å få dypere innsikt i foreldres erfaringer med og oppfatninger om husholdsinterne ... -
Forbrukstrender
(Prosjektnotat nr. 2-2017, Working paper, 2017)Denne rapport viser figurer og tabeller fra ulike SIFO-surveyer fra 2005 til 2016. Temaer Husholdsøkonomi Ulike typer gjeld, hva brukes lån til, antall kredittkort, kredittkortgjeld, forbrukslån, betalingsproble ... -
Forbrukstrender 2014: SIFO-Survey
(Prosjektnotat 8-2014, Notat, 2014)SIFO samler årlig inn store mengde data om ulike sider ved forbruket og forbrukernes situasjon i markedet. Målsettingen er å fremskaffe kunnskap om forbrukerne og hvordan forbrukermarkedene fungerer sett fra forbrukernes ... -
Forbrukstrender 2015 SIFO-survey
(Prosjektnotat 5-2015, Working paper, 2015)Funn fra SIFO Survey presentert 10. juni 2015 Hva mener den norske forbrukeren om for eksempel bærplukking, norsk kjøtt, betaling med telefonen, økologisk mat, vaskehjelp, matkasser på døra, designvesker og drosjepriser? ... -
Forbrukstrender 2015 SIFO-survey : Lokale klær og mat, uformelt matmarked, miljøholdninger, økologisk mat, kjøp av tjenester til hjemmet, designvesker til barn, mobil/digital betaling, taximarkedet
(Prosjektnotat 5-2015, Report, 2015)Prosjektnotat nr. 5-2015 -
Forbrukstrender 2016 - SIFO-survey
(Notat;, Research report, 2016)SIFO samler årlig inn store mengder data om ulike sider ved forbruket og forbrukernes situasjon i markedet. Målsettingen er å fremskaffe kunnskap om forbrukerne og hvordan forbrukermarkedene fungerer sett fra forbrukernes ... -
Forbrukstrender 2017
(Prosjektnotat nr. 6-2017, Report, 2017)SIFO samler årlig inn store mengder data om ulike sider ved forbruket og forbrukernes situasjon i markedet. Målsettingen er å fremskaffe kunnskap om forbrukerne og hvordan forbrukermarkedene fungerer sett fra forbrukernes ...