Blar i Senter for profesjonsstudier (SPS) på forfatter "Messel, Jan"
-
Akademisering av yrkesutdanninger - fra frigjøring til tvang
Messel, Jan (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Fagorganisering som strategi for profesjonsfaglig innflytelse på arbeidsplassen. En analyse av hvordan fagforeninger i offentlig sektor konseptualiserer arbeidsplasstillitsvalgtes rolle i faglig utviklingsarbeid
Bie-Drivdal, Arnhild (OsloMet Avhandling 2021;Nr 38, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2021)In this dissertation, I explore union organizing as a strategy for professional influence in the workplace. The study is motivated by the fact that there has previously been little overlap between studies of working life ... -
Sosialpedagogikk og sosialt arbeid i Danmark og Norge
Messel, Jan; Terum, Lars Inge (Gjallerhorn;(19), Journal article; Peer reviewed, 2014)Forholdet mellom sosialt arbeid og sosialpedagogikk er omstridt (Lyons og Huegler 2012). Dette har dels sammenheng med hva begrepene viser til, og dels at begrepene også er knyttet til utdanninger og yrkesgrupper med ... -
Utdanninger og kompetansebehov : En analyse av BSV-utdanningenes historie siden 1970
Messel, Jan (Småskrift 2014;nr. 4, Research report, 2014)Dette notatet vil ta for seg BSV-utdanningenes historie fra begynnelsen av 1970-årene med særlig blikk på debattene om organiseringen av utdanningene og på rammeplanene. Et av temaene vil være hvilken problemforståelse som ... -
Å skape et uenighetsfellesskap Historisk tidsskrift som debattforum
Messel, Jan; Roll-Hansen, Hege; Slottemo, Hilde Gunn (Historisk Tidsskrift (Norge);Bind 100, nr. 4-2021, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-15)I denne artikkelen studerer vi hvordan Historisk tidsskrift (HT) har fungert som debattforum for norske historikere, ut fra spørsmålet om diskusjon fungerer faglig sammenbindende, splittende og/eller grenseskapende. I ... -
Å skape et uenighetsfellesskap: Historisk tidsskrift som debattforum
Slottemo, Hilde Gunn; Roll-Hansen, Hege; Messel, Jan (Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne artikkelen studerer vi hvordan Historisk tidsskrift (HT) har fungert som debattforum for norske historikere, ut fra spørsmålet om diskusjon fungerer faglig sammenbindende, splittende og/eller grenseskapende. I ...