Show simple item record

dc.contributor.advisorJohansson, Gunilla
dc.contributor.authorJensen, Anniken
dc.date.accessioned2017-06-29T08:16:55Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:32:14Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:13:47Z
dc.date.available2017-06-29T08:16:55Z
dc.date.available2020-08-25T20:32:14Z
dc.date.available2021-04-29T11:13:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/972
dc.descriptionBachelor i Sosialt arbeid
dc.description.abstractI dagens samfunn forstås barn som kompetente sosiale aktører. De skal ha rett og mulighet til å fortelle sin historie, bli hørt og bidra i spørsmål som angår dem selv. Når barnets historie er fragmentert eller problemfokusert, trenger det hjelp til å sette erfaringene sine i en meningsfull sammenheng. For å få til dette er det viktig at den voksne som møter barnet i en samtaleform, tar barnet på alvor og fremhever barnets evne til å være en kompetent sosial aktør. Denne oppgaven vil undersøke hvordan bruk av drama som metode i samtale med barn i vanskelige livssituasjoner, kan støtte barnet i å skape sammenhengende og meningsfulle livshistorier, som kan hjelpe barnet med å oppleve mestring.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectNarrativ teori
dc.subjectBarn
dc.subjectMestringsperspektiv
dc.subjectDrama
dc.subjectRollelek
dc.subjectMetafor
dc.titleFortellinger gjennom rollelek. Et meningsfullt livsdrama
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record