Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJohansson, Gunilla
dc.contributor.authorJensen, Anniken
dc.date.accessioned2017-06-29T08:16:55Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:32:14Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:13:47Z
dc.date.available2017-06-29T08:16:55Z
dc.date.available2020-08-25T20:32:14Z
dc.date.available2021-04-29T11:13:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/972
dc.descriptionBachelor i Sosialt arbeid
dc.description.abstractI dagens samfunn forstås barn som kompetente sosiale aktører. De skal ha rett og mulighet til å fortelle sin historie, bli hørt og bidra i spørsmål som angår dem selv. Når barnets historie er fragmentert eller problemfokusert, trenger det hjelp til å sette erfaringene sine i en meningsfull sammenheng. For å få til dette er det viktig at den voksne som møter barnet i en samtaleform, tar barnet på alvor og fremhever barnets evne til å være en kompetent sosial aktør. Denne oppgaven vil undersøke hvordan bruk av drama som metode i samtale med barn i vanskelige livssituasjoner, kan støtte barnet i å skape sammenhengende og meningsfulle livshistorier, som kan hjelpe barnet med å oppleve mestring.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectNarrativ teori
dc.subjectBarn
dc.subjectMestringsperspektiv
dc.subjectDrama
dc.subjectRollelek
dc.subjectMetafor
dc.titleFortellinger gjennom rollelek. Et meningsfullt livsdrama
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel