Fortellinger gjennom rollelek. Et meningsfullt livsdrama
dc.contributor.advisor | Johansson, Gunilla | |
dc.contributor.author | Jensen, Anniken | |
dc.date.accessioned | 2017-06-29T08:16:55Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T20:32:14Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T11:13:47Z | |
dc.date.available | 2017-06-29T08:16:55Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T20:32:14Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T11:13:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/972 | |
dc.description | Bachelor i Sosialt arbeid | |
dc.description.abstract | I dagens samfunn forstås barn som kompetente sosiale aktører. De skal ha rett og mulighet til å fortelle sin historie, bli hørt og bidra i spørsmål som angår dem selv. Når barnets historie er fragmentert eller problemfokusert, trenger det hjelp til å sette erfaringene sine i en meningsfull sammenheng. For å få til dette er det viktig at den voksne som møter barnet i en samtaleform, tar barnet på alvor og fremhever barnets evne til å være en kompetent sosial aktør. Denne oppgaven vil undersøke hvordan bruk av drama som metode i samtale med barn i vanskelige livssituasjoner, kan støtte barnet i å skape sammenhengende og meningsfulle livshistorier, som kan hjelpe barnet med å oppleve mestring. | |
dc.language.iso | nb | language |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | |
dc.subject | Narrativ teori | |
dc.subject | Barn | |
dc.subject | Mestringsperspektiv | |
dc.subject | Drama | |
dc.subject | Rollelek | |
dc.subject | Metafor | |
dc.title | Fortellinger gjennom rollelek. Et meningsfullt livsdrama | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
SAM - Institutt for sosialfag [465]
SAM - Department of Social Work, Child Welfare and Social Policy