• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Rapport
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Rapport
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan mestrer unge voksne forbrukerrollen?

Berg, Lisbet
Report
Thumbnail
Åpne
file80453_oppdragsrapport_nr._1-2016_-_unge_voksne.pdf (4.638Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/20.500.12199/5317
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • SIFO Rapport [321]
Sammendrag
Denne kvalitative studien tyder på at unge voksne i Norge ofte er uerfarne i forbrukerrollen. Denne kvalitative studien tyder på at unge voksne i Norge ofte er uerfarne i forbrukerrollen. Men de har betydelig kjøpekraft, og er målskive for et kraftig, digitalt kommersielt press. Unge voksne vil helst ikke skille seg ut i sitt nærmiljø, de vil gjerne ha de samme statustingene som andre unge, og dette forsterker det kommersielle presset. Unge voksne ser ut til å arve/kopiere sine foreldres forbruksmønstre. Markedene er fulle av fristelser, noen opp-dras til utsatt behovstilfredsstillelse, mens andre oppdras til økonomisk selvstendighet
Utgiver
Oslo: Forbruksforskningsinstituttet SIFO
Serie
Oppdragsrapport 1-2016

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit