Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Lisbet
dc.date.accessioned2020-06-21T15:27:52Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:43:28Z
dc.date.available2020-06-21T15:27:52Z
dc.date.available2021-04-29T12:43:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5317
dc.description.abstractDenne kvalitative studien tyder på at unge voksne i Norge ofte er uerfarne i forbrukerrollen. Denne kvalitative studien tyder på at unge voksne i Norge ofte er uerfarne i forbrukerrollen. Men de har betydelig kjøpekraft, og er målskive for et kraftig, digitalt kommersielt press. Unge voksne vil helst ikke skille seg ut i sitt nærmiljø, de vil gjerne ha de samme statustingene som andre unge, og dette forsterker det kommersielle presset. Unge voksne ser ut til å arve/kopiere sine foreldres forbruksmønstre. Markedene er fulle av fristelser, noen opp-dras til utsatt behovstilfredsstillelse, mens andre oppdras til økonomisk selvstendighetno_NB
dc.publisherOslo: Forbruksforskningsinstituttet SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport 1-2016
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleHvordan mestrer unge voksne forbrukerrollen?no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/liberg/


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel