dc.contributor.author | Bakken, Anders | |
dc.contributor.author | Seippel, Ørnulf | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T13:40:18Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T08:11:27Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T13:40:18Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T08:11:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-448-6 | |
dc.identifier.issn | 1890-6435 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/5191 | |
dc.description.abstract | Reformen Kunnskapsløftet ble innført i hele grunnopplæringen fra 2006. Målet med notatet er å undersøke hva som kjennetegner skoler som etter at reformen har fått virke noen år, har hatt resultatmessig framgang. Analysene baserer seg på karakterer til den skriftlige avgangsprøven i grunnskolen og omfatter om lag ett tusen skoler. Resultatene viser at mange skoler har lykkes med å nå målet om et kunnskapsløft for elevene sine, og særlig skoler der elevene opplever at læringsmiljøet er spesielt godt. Det er også påvist store geografiske variasjoner i hvor mange skoler som har hatt resultatmessig framgang etter at den nye reformen ble innført. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Notat 10/12 | |
dc.subject | NOVA | |
dc.subject | Skole | |
dc.subject | Ungdom | |
dc.title | Framgangsrike skoler under Kunnskapsløftet | no_NB |
dc.type | Notat | |
fagarkivet.source.pagenumber | 59 | |