Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Anders
dc.contributor.authorSeippel, Ørnulf
dc.date.accessioned2020-06-21T13:40:18Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:11:27Z
dc.date.available2020-06-21T13:40:18Z
dc.date.available2021-04-30T08:11:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-7894-448-6
dc.identifier.issn1890-6435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5191
dc.description.abstractReformen Kunnskapsløftet ble innført i hele grunnopplæringen fra 2006. Målet med notatet er å undersøke hva som kjennetegner skoler som etter at reformen har fått virke noen år, har hatt resultatmessig framgang. Analysene baserer seg på karakterer til den skriftlige avgangsprøven i grunnskolen og omfatter om lag ett tusen skoler. Resultatene viser at mange skoler har lykkes med å nå målet om et kunnskapsløft for elevene sine, og særlig skoler der elevene opplever at læringsmiljøet er spesielt godt. Det er også påvist store geografiske variasjoner i hvor mange skoler som har hatt resultatmessig framgang etter at den nye reformen ble innført.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat 10/12
dc.subjectNOVA
dc.subjectSkole
dc.subjectUngdom
dc.titleFramgangsrike skoler under Kunnskapsløftetno_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.source.pagenumber59


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel