Show simple item record

dc.contributor.authorBerg, Lisbet
dc.date.accessioned2020-06-09T15:21:17Z
dc.date.accessioned2021-04-29T14:09:47Z
dc.date.available2020-06-09T15:21:17Z
dc.date.available2021-04-29T14:09:47Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3589
dc.description.abstractResultatene fra 2006 støtter hovedfunnet fra 2005: Forbrukerne holder seg oppdatert på ulike områder. Det er vanskelig, for ikke å si umulig, å holde seg oppdatert på ethvert marked man er kunde på. Vi finner fem ulike kompetanseprofiler som vi har kalt: finansiell, digital, miljøetisk, dagligvare, og fritid. Mens kvinner oftere har miljøetisk og dagligvareforbrukerkompetanse, har menn oftere digital og finansiell forbrukerkompetanse. De med høy personlig inntekt har oftere digital og finansiell forbrukerkompetanse, mens hushold med dårlig råd oftere rapporterer om høy dagligvare og miljøetisk forbrukerkompetanse. Forbrukerkompetanse varierer også etter politisk verdistandpunkt: De høyreorienterte er mer prisorienterte, og har oftere enn andre dagligvare- og finansiell forbrukerkompetanse. De venstreorienterte har oftere enn andre miljøetisk forbrukerkompetanse. Tilknyttede prosjekter SIFO-surveyno_NB
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 7-2006
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleForbrukerkompetanse 2006no_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/liberg/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record