Evaluering av telefonveiledningstjenesten i AKAN
Notat

Åpne
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/20.500.12199/3288Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSamlinger
- NIBR notat [1023]
Sammendrag
AKAN (Arbeidslivets kompetansesenter for rus- og avhengighetsproblematikk) ønsker å styrke kompetansesenterets telefonveiledningstjeneste. I den forbindelse fikk NOVA i oppdrag å evaluere tjenesten. I dette notatet har vi på bakgrunn av intervju med de ansatte og en spørreundersøkelse til brukerne analysert tjenesten. Vår evaluering viser at brukerne er godt fornøyd, de sier at tjenesten er viktig i bedriftens rusforebyggende arbeid. Evalueringen viser også at de ansatte ved senteret har god kompetanse. Samtidig har vi sett på mulighet for å heve kvaliteten ytterligere. AKAN kan defineres som en kunnskapsbedrift der kunnskapen inn og ut av virksomheten i større grad burde skriftliggjøres, organiseres og kvalitetssikres. Til slutt i evalueringen kommer vi med noen anbefalinger som vi håper vil kunne styrke tjenesten i fremtiden.