Show simple item record

dc.contributor.authorKvinge, Torunn
dc.date.accessioned2019-08-15T07:42:03Z
dc.date.accessioned2021-04-29T13:57:56Z
dc.date.available2019-08-15T07:42:03Z
dc.date.available2021-04-29T13:57:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-8309-054-3
dc.identifier.issn0801-1702
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/2549
dc.description.abstractLast ned gratis Som et ledd i Kompetanseløftet 2015 kan kommunene søke Fylkesmannen om tilskudd til utdanning og videreutdanning av personell, samt kursvirksomhet. I dette notatet studerer vi utvikling i antall personer som har fått utdanning eller videreutdanning ved hjelp av Kompetanseløftet 2015, samt hvilken type kompetanse midlene er gått til. Resultatet sees i sammenheng med utviklingen i antall sysselsatte med fagkompetanse i brukerrettet pleie og omsorg i kommunesektoren. Variasjoner i utviklingen i total sysselsetting, andel med relevant utdanning og antall personer med utdanning gjennom Kompetanseløftet 2015 analyseres med bakgrunn i ulike kjennetegn ved kommunene som størrelse, sentralitet, behovsprofil og frie inntekter. Tilknyttet prosjekt Evaluering av kompetanseløftet 2015 i perioden 2013–2015no_NB
dc.publisherOslo: Norsk institutt for by- og regionforskning
dc.relation.ispartofseriesNIBR-notat 2015:102
dc.subjectNIBR, PublikasjonerNIBR, Notat_NIBR
dc.titleKompetanseløftet 2015 - Konsekvenser i kommunene?no_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.author.linkKvinge, Torunn;https://www.oslomet.no/om/ansatt/torkvi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record