dc.contributor.author | Kvinge, Torunn | |
dc.date.accessioned | 2019-08-15T07:42:03Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T13:57:56Z | |
dc.date.available | 2019-08-15T07:42:03Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T13:57:56Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8309-054-3 | |
dc.identifier.issn | 0801-1702 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/2549 | |
dc.description.abstract | Last ned gratis Som et ledd i Kompetanseløftet 2015 kan kommunene søke Fylkesmannen om tilskudd til utdanning og videreutdanning av personell, samt kursvirksomhet. I dette notatet studerer vi utvikling i antall personer som har fått utdanning eller videreutdanning ved hjelp av Kompetanseløftet 2015, samt hvilken type kompetanse midlene er gått til. Resultatet sees i sammenheng med utviklingen i antall sysselsatte med fagkompetanse i brukerrettet pleie og omsorg i kommunesektoren. Variasjoner i utviklingen i total sysselsetting, andel med relevant utdanning og antall personer med utdanning gjennom Kompetanseløftet 2015 analyseres med bakgrunn i ulike kjennetegn ved kommunene som størrelse, sentralitet, behovsprofil og frie inntekter. Tilknyttet prosjekt Evaluering av kompetanseløftet 2015 i perioden 2013–2015 | no_NB |
dc.publisher | Oslo: Norsk institutt for by- og regionforskning | |
dc.relation.ispartofseries | NIBR-notat 2015:102 | |
dc.subject | NIBR, PublikasjonerNIBR, Notat_NIBR | |
dc.title | Kompetanseløftet 2015 - Konsekvenser i kommunene? | no_NB |
dc.type | Notat | |
fagarkivet.author.link | Kvinge, Torunn;https://www.oslomet.no/om/ansatt/torkvi | |