Show simple item record

dc.contributor.authorTveiten, Sidsel
dc.contributor.authorRøkholt, Gro
dc.date.accessioned2024-01-31T07:51:32Z
dc.date.available2024-01-31T07:51:32Z
dc.date.created2024-01-30T11:15:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. 2023, 8 (e3498), .en_US
dc.identifier.issn2535-3047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3114727
dc.description.abstractStudien undersøker praksisveilederes utfordringer i veiledning av studenter i helse - og sosialfagutdanninger. Studien er en kvalitativ tekstanalyse. Datamaterialet er 72 eksamensbesvarelser fra praksisveiledere som gjennomførte praksisveilederutdanning. Resultatene viser at praksisveilederne har mange utfordringer; intrapersonlige-, interpersonlige- og strukturelle utfordringer. Hovedkategoriene er abstrahert ut fra underkategorier; utilstrekkelig veiledningskompetanse, usikkerhet i veileders rolle og funksjon, selvavgrensning, prosessledelse, gruppedynamikk, ulike veiledningsmetoder, særlige utfordringer, vurdering, samarbeid, rammer og system for praksisveiledning. I lys av resultatene diskuteres mulige didaktiske endringer i utdanningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://boap.uib.no/index.php/nordvei/article/view/3498/3609
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ være veileder i "praksisvinden"-utfordringer og didaktiske implikasjoner for praksisveilederutdanningenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15845/ntvp.v8i1.3498
dc.identifier.cristin2238109
dc.source.journalNORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikken_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.issuee3498en_US
dc.source.pagenumber16en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal