Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTveiten, Sidsel
dc.contributor.authorRøkholt, Gro
dc.date.accessioned2024-01-31T07:51:32Z
dc.date.available2024-01-31T07:51:32Z
dc.date.created2024-01-30T11:15:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk. 2023, 8 (e3498), .en_US
dc.identifier.issn2535-3047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3114727
dc.description.abstractStudien undersøker praksisveilederes utfordringer i veiledning av studenter i helse - og sosialfagutdanninger. Studien er en kvalitativ tekstanalyse. Datamaterialet er 72 eksamensbesvarelser fra praksisveiledere som gjennomførte praksisveilederutdanning. Resultatene viser at praksisveilederne har mange utfordringer; intrapersonlige-, interpersonlige- og strukturelle utfordringer. Hovedkategoriene er abstrahert ut fra underkategorier; utilstrekkelig veiledningskompetanse, usikkerhet i veileders rolle og funksjon, selvavgrensning, prosessledelse, gruppedynamikk, ulike veiledningsmetoder, særlige utfordringer, vurdering, samarbeid, rammer og system for praksisveiledning. I lys av resultatene diskuteres mulige didaktiske endringer i utdanningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://boap.uib.no/index.php/nordvei/article/view/3498/3609
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ være veileder i "praksisvinden"-utfordringer og didaktiske implikasjoner for praksisveilederutdanningenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15845/ntvp.v8i1.3498
dc.identifier.cristin2238109
dc.source.journalNORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikken_US
dc.source.volume8en_US
dc.source.issuee3498en_US
dc.source.pagenumber16en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal