Ungdoms forståelse av politikk og demokrati i hverdagslivet. Ny kunnskap om demokratiopplæring og demokratierfaringer blant unge
dc.contributor.author | Jøsok, Evy | |
dc.contributor.author | Davan, Lars Birger | |
dc.contributor.author | Tolgensbakk, Ida | |
dc.contributor.author | Kjøstvedt, Anders G. | |
dc.coverage.spatial | Oslo | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-12-01T12:16:30Z | |
dc.date.available | 2023-12-01T12:16:30Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-848-4 | |
dc.identifier.issn | 1893-9511 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3105594 | |
dc.description.abstract | Dette notatet undersøker hvordan arbeid med reelle, aktuelle og autentiske politiske saker som springer ut fra elevenes egne interesseområder kan være med å styrke deres politiske mestringstro. Analyseresultatene er hentet fra tre ulike case; Ungdom i endring, Redd barnas Helt Ærlig!- prosjekt og en klasseromsintervensjon. Notatet inngår i prosjektet DEMOCIT (Democracy, Equality, Learning and Mobilisation for Future Citizens), som er finansiert av Norges forskningsråd. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NOVA/OsloMet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Notat;7/2023 | |
dc.title | Ungdoms forståelse av politikk og demokrati i hverdagslivet. Ny kunnskap om demokratiopplæring og demokratierfaringer blant unge | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 64 | en_US |
dc.relation.project | DEMOCIT | en_US |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
NOVA notat [110]