dc.contributor.author | Fossum, Aina | |
dc.contributor.author | Rogstad, Jon | |
dc.contributor.author | Smestad, Bjørn | |
dc.date.accessioned | 2023-03-22T08:24:22Z | |
dc.date.available | 2023-03-22T08:24:22Z | |
dc.date.created | 2022-04-21T10:30:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 2022, 33 (2), 23-28. | en_US |
dc.identifier.issn | 0802-8192 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3059678 | |
dc.identifier.uri | https://tangenten.no/tidligere-nummer/2022-2-2/ | |
dc.description.abstract | Fram til koronapandemien var eksamen en fast del av elevenes sluttvurdering både i ungdomsskolen og i videregående skole. De siste tre årene har imidlertid både muntlig og skriftlig eksamen vært avlyst. Neste skoleår kommer eksamen tilbake. Pausen, sammen med ny læreplan, ny vurderingsforskrift og allerede planlagte endringer i eksamen, gir både grunn til og rom for å tenke igjennom hva eksamen bør være framover. Et forskningsprosjekt som har evaluert matematikkeksamen på 10. trinn i perioden 2017–2019, kan bidra med noen svar. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Caspar Forlag | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning; | |
dc.title | Eksamen på like vilkår? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | https://tangenten.no/tidligere-nummer/2022-2-2/ | |
dc.identifier.cristin | 2018099 | |
dc.source.journal | Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning | en_US |
dc.source.volume | 33 | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.source.pagenumber | 23-28 | en_US |